Porsche Panamera versus BMW Seria 7: Dieseluri superrapide

vezi galeria foto

Un V8 de la Porsche este echivalent cu patru turbine la BMW – lupta ar trebui să fie una echitabilă. Am pus față în față cele mai puternice limuzine cu propulsoare diesel – Porsche Panamera 4S Diesel și BMW 750d xDrive.


Imaginează-ți: un urs grizzly care culege o floare cu ghearele sale uriașe, un excavator care modelează un om de zăpadă sau o navetă spațială de care este legat un dinte al unui copil de trei ani. Scenarii complet nebunești, nu? Cam așa ni se pare și nouă puterea de care dispun cele două limuzine pe care le-am avut la dispoziție pentru acest test. Porsche Panamera dispune de un cuplu maxim brutal de 850 Nm, în timp ce pentru BMW 750d trebuie să ne limităm la termenul fabulos pentru cei 760 Nm. Forțe greu de imaginat chiar și fără să explicăm în detaliu legile fizicii care guvernează aceste valori.


Pentru a înțelege clar ceea ce înseamnă aceste forțe trebuie să urci la volan, să pui selectorul cutiei automate în D și apoi să apeși pedala de accelerație până la podea. În Porsche, asta va dezlănțui 422 CP dintr-un motor V8 biturbo de 4,0 litri, iar în BMW, 400 CP dintr-un propulsor de 3,0 litri, cu șase cilindri, dar supraalimentat cu patru turbine. O nebunie! Pentru ambele limuzine, tracțiunea este asigurată de toate cele patru roți, iar cutiile de viteze dispun de opt trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 4,1 secunde pentru Panamera, în timp ce limuzina bavareză are nevoie de patru zecimi în plus. Cu aceste valori, chiar și un 911 are de luptat din greu.


Însă Panamera are și alte avantaje de partea ei. Nu doar că este limuzina mai rapidă în cifre seci, dar mașina se simte mai ușoară, iar motorul nu lasă îndoiala că este mai potent și sună mecanic, așa cum trebuie să se întâmple la orice Porsche. În plus, cutia cu dublu ambreiaj schimbă treptele mai rapid. Asta înseamnă că Panamera este mai bună? Depinde de punctul de vedere al fiecăruia. Noi considerăm caracterul Seriei 7 mult mai potrivit pentru acest tip de limuzine. Pentru aceste nave-amiral construite pentru distanțe lungi este mult mai important rafinamentul motorului, natura în care funcționează cutia automată și comportamentul trenului de rulare la viteze ridicate. Acolo unde jantele de 21 de inchi de la Porsche au un efect negativ asupra confortului la rulare, chiar și în setarea cea mai orientată spre confort a trenului de rulare, la Seria 7, modul Comfort Plus face ca denivelările din asfalt să nu fie deloc resimțite.


Limuzina din Bavaria rulează mult mai silențios, mai elegant, parcă decuplată de orice imperfecțiune din asfalt și filtrează totul la perfecțiune. Nimic nu pare să deranjeze pasagerii. Panamera se comportă de parcă ar fi un boxer încordat, pregătit să răbufnească în orice moment, în timp ce Seria 7 parcă învelește pasagerii într-o lână moale și mătăsoasă și îi poartă pe un pat de apă care parcurge kilometri fără să fie deranjat de nimic. Este clar că Panamera joacă într-o ligă proprie în ceea ce privește agilitatea și dinamica la rulare, fiind mult mai plăcută de condus într-o manieră sportivă. Aceste senzații se pot regăsi și în tabelul de măsurători. În timp ce Panamera frânează de la 100 la 0 km/h în doar 33 de metri – performanță de mașină sport – Seria 7 are nevoie de peste un metru suplimentar.


În Seria 7 se stă ca la clasa Business, mai ales datorită scaunelor învelite în piele moale, care impresionează prin confortul oferit la drum lung. De asemenea, accesul în spate este facil și există din plin senzația de spațiu generos. Pe de altă parte, în Porsche, totul este mai îngust, este mai dificil să urci pe locurile din spate, iar șoferul are un inconvenient în vizibilitatea limitată. Dar se poate descurca fără probleme, pentru că ambele limuzine pun la bătaie o armată de sisteme de asistență. La acest capitol, BMW punctează din nou mai bine, având la dispoziție o serie de avertizări suplimentare și, în plus, este capabil să se parcheze automat din telecomandă.


În ambele mașini, șoferul este înconjurat de informații utile, de la sistemul de navigație complex, cu hărți 3D, la un head-up display generos, cu grafică și culori precum orice ecran LCD. Este clar că BMW oferă o mai bună echipare de siguranță, mai mult lux și mai multe echipamente opționale, dar surpriza este când vine vorba de preț. Chiar și în aceste condiții, bavarezul are un avantaj clar, cu un preț sensibil mai mic decât Panamera. Și nu, nu e o glumă. Chiar dacă ne uităm la prețul de bază al celor două modele, observăm o diferență notabilă. BMW 750d are un preț de pornire de 111.000 de euro cu TVA, în timp ce pentru Porsche Panamera 4S Diesel sunt necesari 124.403 euro cu TVA. Atunci când începem să bifăm echipamente opționale, distanța de preț dintre cele două modele crește rapid și ajunge să fie mai mare decât o compactă bine echipată. Este clar că exclusivitatea pe care o aduce un Porsche are prețul ei.

Locul 1: BMW 750d xDrive
Una dintre cele mai confortabile limuzine din istorie, cu un tren de rulare perfect. BMW obține o victorie clară.

Locul 2: Porsche Panamera 4S Diesel
Impresionant de rapidă și de agilă, dar nu la fel de confortabilă și sensibil mai scumpă.

 

 


Finanțare prin Porsche Leasing: avans 24.538 euro fără TVA, rata 1.169 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru Porsche Panamera 4S Diesel II 422 CP, preț 122.691 EUR fără TVA, durata 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finanțat 98.153 EUR, dobândă fixă EUR 5,29%, DAE 6,10%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

Verdict
Deși sunt rapide și luxoase, aceste limuzine sunt extrem de economice. În materie de confort, 750d oferă mai mult și, în același timp, este mai avansat tehnologic, și are un preț mai bun. O victorie clară pentru bavarezul nu la fel de rapid.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE