Prima impresie despre noua transmisie pilotată Easy-R, disponiblă pe modelele de top Prestige din gama Dacia

vezi galeria foto

Dacia evoluează frumos. Și cât se poate de natural, în ton cu cerințele pieței și cu evoluția tehnologiei, care face produsele să fie mai accesibile.


Cine ar fi crezut acum 12 ani, la debutul Daciei Logan, că vom ajunge vreodată să conducem mașini accesibile și fiabile, dotate cu aer condiționat automat, pilot automat și limitator de viteză, motoare moderne și silențioase, sistem de navigație cu ecran generos și nu în ultimul rând, cu transmisie automată? Ei bine, acesta este nivelul la care au ajuns astăzi modelele produse la Mioveni. Chiar avem motive să fim mândri!

După ce versiunea aniversară Logan 10 ani a avut un succes remarcabil, Dacia a luat decizia de a oferi dotările speciale ale acesteia – adică aer condiționat automat, butoane pentru acționarea geamurilor electrice din față dispuse pe portiere, faruri cu dispersoare duble și stopuri cu tentă fumurie – pe o nouă variantă de top, denumită Prestige, care se extinde acum și pe alte două modele ale mărcii. Mai mult, pentru cele mai puternice motorizări, 0.9 TCe pe benzină și 1.5 dCi diesel, este oferită opțional o transmisie pilotată – o premieră absolută pentru Dacia!


Prețuri și mai multe detalii pentru transmisia Easy-R și noile versiuni Prestige din gama Dacia

Transmisia Easy-R

Noua transmisie Easy-R are același principiu de funcționare ca a unei transmisii manuale, însă schimbarea rapoartelor și acționarea ambreiajului sunt făcute de un sistem electromecanic (cu mențiunea că ambreiajul versiunii diesel este acționat electrohidraulic), controlat de un modul de comandă electronic. Concret, șoferul are parte de același confort ca într-o mașină cu transmisie automată clasică, schimbarea treptelor făcându-se automat, însă complexitatea cutiei de viteze este mai redusă, cu avantaje clare în privința prețului.


În cadrul evenimentului de lansare organizat de Dacia, am condus toate cele trei modele ale gamei Prestige – Logan, Logan MCV și Sandero – în versiunea de motorizare 1.5 dCi 90, dotate cu transmisia Easy-R. Aceasta dispune de șase rapoarte (o altă premieră pentru gama Logan și Sandero) și funcționează eficient, selectarea treptelor făcându-se într-un interval scurt, iar cuplarea ambreiajului nu transmite șocuri în transmisie. Apăsarea mai amplă a pedalei de accelerație acționează senzorul de kick-down, iar cutia de viteze coboară două trepte, pentru a facilita sprinturile rapide. Selectorul are un layout clasic R-N-D, plus o funcție M în partea stângă, prin care pot fi selectate rapoartele manual. Acest mod este foarte util în momentele în care este abordat un condus mai dinamic sau în condiții de aderență precară.


Parafrazând, Dacia a făcut din nou o treabă excelentă. Noua transmisie Easy-R este o alegere foarte bună pentru cei care conduc mult în oraș, acolo unde oferă același nivel de confort ca o automată clasică. Însă adevărata surpriză o reprezintă prețul la care aceasta este oferită: 500 de euro! Pentru că aici excelează Dacia, în a oferi tehnologie modernă la cel mai bun preț.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE