În urmă cu câteva săptămâni, o serie de zvonuri cu privire la un motor cu raport variabil de compresie au apărut în presa de specialitate. Dar iată că lucrurile sunt pe cale să devină realitate.
Nissan a publicat primele informații despre viitorul motor turbo pe benzină care va beneficia de tehnologia amintită mai sus. Botezat VC-T (Variable Compression-Turbocharged), motorul își va putea modifica raportul de compresie în funcție de necesități.
Conform Nissan, raportul de compresie variază între 8:1 (pentru performanțe sporite) și 14:1 (pentru eficiență maximă).
„Principala caracteristică a motorului VC-T stă în capacitatea sa de a se autotransforma și de a crește sau coborî lungimea cursei pistoanelor în clindri. În fiecare moment, un computer va controla și va genera un raport optim în funcție de necesități', au declarat oficialii Nissan. Acest motor ar urma să ofere performanțele unui propulsor de cilindree ridicată, dar cu eficiența unui diesel.
Motorul VC-T va fi prezentat publicului în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care își deschide porțile la finalul lunii septembrie.