Dupa o perioada (lunga) in care cei de la Toyota erau constant luati peste picior pentru incapatanarea cu care promovau propulsia hibrida (primul Prius a aparut in 1997), iata ca a venit momentul in care cei mai reticenti producatori se gandesc sa dezvolte modele hibride. Dar pana la urma, ce este un automobil hibrid?
Ce inseamna hibrid?
In esenta, orice automobil care are doua surse de putere, spre exemplu una electrica si una termica, se califica pentru adjectivul de hibrid’. Abordarea diferitilor producatori dovedeste insa ca terminologia de propulsie hibrida este foarte elastica. Unii pun eticheta micro-hibrid’ pe un motor termic obisnuit, doar pentru ca este dotat cu un sistem de regenerare a energiei de franare (ca exemple avem Smart sau Peugeot), in timp ce altii au o abordare exact opusa, refuzand sa admita ca un automobil are propulsie hibrida si promovandu-l ca automobil electric cu range extender’ (cel mai bun exemplu este GM cu duoul Chevrolet Volt/Opel Ampera). Daca pentru anumite vehicule hibride, spre exemplu locomotiva diesel-electrica, nu este necesara o baterie, in cazul automobilelor intotdeauna exista la bord o baterie de capacditate mai mica sau mai mare.
NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO
Toți șoferii trebuie să știe asta! Cum se conduce corect o mașină!
Dacia Duster – primele poze cu interiorul!
Polițistul l-a oprit pentru un control de rutina, dar ce a urmat întrece orice imaginație
A apărut prioritatea de rapper’. Vezi cum funcționează! | VIDEO
Cate feluri de hibride exista?
Pe scurt? Multe. Clasificate dupa diferite criterii. Spre exemplu, dupa structura sistemului de propulsie exista trei tipuri: hibrid paralel, hibrid serie si unul mixt, serie-paralel, sau cu distribuitor de cuplu (Power Split). Suna complicat, nu? Sa dam exemple.
Prin montarea unei baterii cu capacitate mare si cu posibilitatea incarcarii de la reteaua electrica se obtine un plug-in hibrid.
Care sunt avantajele sistemelor hibride?
Sistemele de propuslie hibrida sunt sisteme complexe, care ridica pretul unei masini si necesita o calibrare precisa a sistemului de propuilsie si a logicii de comanda a acestuia. Si atunci, de unde aceasta pasiune aproducatorilor pentru ele? Probabil, cel mai important avantaj adus de sistemele de propulsie hibride este scaderea emisiilor de gaze de sera. Un avantaj nu doar pentru cumparator, cat si (mai ales) pentru producator, care trebuie sa aiba o medie a emisiilor de CO2 pe intreaga gama de masini cat mai scazuta. Prin faptul ca modelele hibride, si in special cele hibride plug-in, pot afisa cifre de emisii normate extrem de scazute, producatorii isi pot eficientiza nivelul de emisii al intregii game prin introducerea unui hibrid in productie. Este astfel posibil sa ai in gama modele puternice cu motaore mari si poluante si, in acelasi timp, sa ai un rating bun cu un nivel scazut al emisiilor la nivel de gama. Deocamdata, costurile acestei mutari intreligente sunt in mare parte suportate de cumparatori dar, in timp, sistemele hibride au devenit din ce in ce mai accesibile. Un exemplu este Toyota Yaris Hybrid, cel mai ieftin autombil hibrid de pe piata, care poate fi cumparat cu 16.090 de euro.
ATENȚIE ȘOFERI! Uite cum se face PARCAREA PERFECTĂ!
Permisele de conducere vor fi primite prin poștă și vor fi livrate gratuit
Ce șofer inconștient! O femeie a fost surprinsă conducându-și Loganul cu bebelușul în brațe
Intersecţia din România care este unică în Europa