Ce poate fi atât de complicat când faci o pană? Schimbi anvelopa și gata. Un șofer experimentat va spune că e flore la ureche și chiar așa și este dacă ai experiența necesară. Totuși, sunt câteva reguli pe care este bine să le respecți pentru a nu te pune în pericol. Siguranța trebuie să fie pe primul plan.
1. Verifică roata de rezervă
Înainte de a te apuca de treabă, verifică cu atenție roata de rezervă. Are presiune? Este în stare bună? Nu pune mașina pe cric, ca apoi să constați că roata de rezervă este complet dezumflată.
2. Poziționează corect mașina
Acest sfat este unul extrem de important pentru siguranța ta. Poziționează mașina astfel încât să ai acces foarte ușor la roată, fără să te expui traficului. Este important ca operațiunea să se facă în afara părții carosabile. Așadar, poziționează corect mașina pentru a putea lucra în siguranță. Mai bine rulezi câțiva metri cu pană, decât să existe riscul să te lovească o altă mașină. Nu uita să parchezi mașina corect pentru a putea monta cricul. Suprafața nu trebuie să fie prea moale și, de preferat, dreaptă.
3. Semnalizează corespunzător mașina parcată
Utilizează triunghiul reflectorizat pentru a semnaliza din timp că mașina este oprită și se lucrează la ea. De asemenea, îmbracă vesta reflectorizantă chiar și pe timp de zi. Nu uita să pornești avariile. În timp ce lucrezi la pană, privește mereu traficul din apropierea mașinii tale.
Aceste sfaturi nu sunt despre cum să faci o pană, ci despre cum trebuie să te protejezi în aceste momente. Siguranța ta este pe primul plan și este cea mai importantă. Respectă aceste sfaturi și rămâi precaut atunci când mașina este imobilizată pe carosabil.