România își întărește imaginea de jucător în industria automobilistică prin deschiderea unei fabrici de baterii pentru mașini electrice.
Citește și:
CNAIR vrea să monteze stații de încărcare pentru mașini electrice pe autostrăzile A1 şi A2
Noul Hyundai Kona Electric poate fi comandat în România
Planuri electrice Toyota: peste 35 de modele noi în gama producătorului până în 2025
Va trebui să mai așteptăm pentru prima Dacie electrică, spun oficialii Renault
Turcia a creat o electrică SF: interior digitalizat și asistent de drum holografic
Piața mașinilor electrice se află într-o puternică expansiune, lucru văzut până și în România: programul Rabla Plus, care sprijină achiziția de autoturisme EV, și-a extins plafonul cu aproape 50% pentru anul 2020. Pe plan european, această tendință este și mai puternică.
În acest context, solicitarea pentru piesele necesare fabricării mașinilor electrice va fi din ce în ce mai mare în următorii ani. Compania românească Rombat a interpretat situația ca pe o oportunitate de a intra în piața producătorilor de baterii pentru mașini electrice. „Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica, Ilfov, este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip «custom made» și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat’, a explicat Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, citat de LifeNews.
Noua fabrică de la Cernica – care se întinde pe o suprafață de 5.000 mp – a necesitat o investiție de 12 milioane de euro și are o capacitate de producție de 1 milion de celule pe an (sau 100 MW/h). Bateriile care vor fi produse aici sunt de tip litiu-nichel-mangan (NMC) de 20 Ah/3,65 V și fosfat de fier-litiu (LPF) de 20 Ah/3,2 V.
Ioan Repede, directorul general al Rombat, a menționat într-un document intern că „toate prognozele din industria auto indică o trecere abruptă spre automobilul electric. Totuși, în anul 2018, cota de piață a automobilelor electrice (EV) a fost în jur de 2%. Se prevede că în anul 2030 cota de piață a EV noi, va fi de 50%’.