Schimbul anvelopelor și verificarea geometriei – Trei, Doamne, și toate trei!

vezi galeria foto

Sezonul cald se apropie, iar noi am mers în service pentru schimbul anvelopelor, dar și pentru verificarea geometriei roților.


Primăvara se apropie, iar temperaturile ridicate din ultima perioadă ne-au determinat să mergem să schimbăm anvelopele de iarnă cu cele de vară, fiind convinși că anotimpul geros și-a încheiat socotelile cu țara noastră în acest an. Pentru că tot ne aflam în service-ul Midocar, am decis că n-ar fi rău să facem și o verificare a geometriei roților. Despre schimbul de anvelope nu sunt foarte multe de zis, întrucât  lucrurile sunt simple și la obiect. Se înlătură cu mare grijă „gumele de iarnă, se verifică jantele, se montează anvelopele de vară și se trece la echilibratul acestora.


După aceea, roțile sunt montate pe vehicul, iar la final, se verifică presiunea și se corelează cu cea trecută de producător.  Deși nu am pus anvelope noi, cobaiul deghizat astăzi în Passat Variant avea ceva probleme cu direcția, motiv pentru care ne-am decis că este momentul și pentru o verificare a geometriei. Un lucru pe care foarte multă lume îl confundă cu această operație este echilibrarea roților. Se recomandă verificarea geometriei atunci când: se înlocuiește un element al sistemului de suspensie sau direcție, apar probleme în ținuta de drum a vehiculului, anvelopele au o uzură anormală.


Astfel, reglarea corectă a geometriei va duce la asigurarea unui comportament optim și în siguranță al vehiculului și, totodată, va duce uzurile anvelopelor la un nivel minim, motiv pentru care operația poate fi făcută chiar și atunci când se achiziționează pneuri noi.

Și poate vă întrebați de ce am ales acest titlu. Ei bine, pentru că există trei unghiuri majore de verificat și de corectat atunci când vine vorba de geometria roților. Vorbim despre unghiul de fugă, unghiul de cădere și cel de convergență. Cine crede că operația de verificare a geometriei roților este simplă se înșală amarnic. Cel care se va ocupa de această problemă a mașinii tale trebuie să fie calm și foarte atent. După montarea celor patru ținte, aparatul Hunter HawkEye începe să își facă treaba din plin.


După stabilirea tipului suspensiei mașinii în cauză și după verificarea înălțimii acesteia se poate trece la modificarea unghiurilor care prezintă valori ieșite din grafic.

Schimbul de pneuri și verificarea geometriei – 8 pași de urmat

Cât am plătit la final

Pentru operația de schimb de anvelope și verificarea geometriei roților am plătit suma de 235 de lei cu TVA inclusă. De această dată, operațiile efectuate au depășit două ore, întrucât Passatul a avut ceva probleme în dreptul geometriei și a necesitat corecții.


Verdict

Procesul de verificare a geometriei roților este unul meticulos. Deși vei spune că nu ai timp de asemenea operațiuni, noi îți recomandăm să faci o astfel de verificare ori de câte ori observi simptome precum: anvelope tocite anormal sau probleme ale ținutei de drum.

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE