Schimbul plăcuțelor și al discurilor de frână – 100% sigur

vezi galeria foto

Auto Bild România a revenit în service-ul MIDOCAR Vitan pentru a face schimbul plăcuțelor și al discurilor de frână. În episodul de astăzi, cobaiul nostru a fost un Volkswagen Golf din 2007 care necesita un pic de atenție în zona sistemului de frânare.


Zis și făcut, iar prin sistemul Direct Express știam de la bun început că vom avea parte de un schimb rapid și corect din punct de vedere al prețului. Sistemul de frânare al unui vehicul trebuie să funcționeze în mod sigur și eficient, indiferent de viteza de rulare sau de starea de încărcare a automobilului în cauză. Mai mult decât atât, el trebuie să acționeze toate cele patru roți ale vehiculului în cauză, iar șoferul trebuie să știe că se poate baza oricând pe acesta pentru reducerea vitezei sau pentru oprirea în condiții de siguranță.


Cu toții știm că, alături de sistemul de direcție, cel de frânare este folosit în orice deplasare a vehiculului, motiv pentru care verificarea lui nu trebuie să fie omisă de niciun posesor auto. Mai mult decât atât, recomandăm ca orice intervenție asupra sistemului de frânare să fie făcută doar într-un service autorizat, și nu în garajul din spatele blocului.

După desfacerea roții, se trece la scoaterea capacului și la deșurubarea bolțului de ghidare din dreptul etrierului. După înlăturarea plăcuțelor uzate se
poate trece la scoaterea discului de frână. Se scoate bolțul de centrare al discului, iar produsul vechi va fi înlocuit cu unul nou. Întotdeauna, atât discurile de frână, cât și plăcuțele se înlocuiesc la ambele roți ale aceleiași punți. Niciodată să nu experimentați înlocuirea acestora doar pe o singură roată sau pe punți diferite.


După curățarea suportului și aplicarea unui strat de aluminiu pentru protejarea împotriva ruginii se vor monta cele două plăcuțe noi. Se repetă procedeul de mai sus pentru fiecare roată în parte. La final, după ce se montează roțile se trece pe standul de frânare pentru a testa eficiența sistemului. După citirea raportului și confirmarea faptului că totul este în regulă am plecat liniștiți la drum în compania Golfului.


Așa cum am spus și mai sus, pentru schimbul plăcuțelor, al discurilor și pentru verificarea ulterioară nu am „pierdut’ mai mult de o oră și jumătate, iar prețul plătit a fost de 749,7 lei. Dacă discurile sunt în ordine, atunci poți opta doar pentru schimbul de plăcuțe.

Pașii de urmat:

A trecut ceva timp de când al nostru VW Golf nu a avut parte de plăcuțe și discuri noi.

După desfacerea roții se scot cele două bolțuri de ghidare și se înlătură plăcuțele vechi.

Am desfăcut bolțull de centrare și am scos discul vechi.


Pentru protecția împotriva ruginii se folosește un spray cu aluminiu lichid. Mai apoi se montează noul disc.

Aceeași operație a fost executată imediat după înlătu​rarea vechilor plăcuțe.

Se montează noile plăcuțe de frână și se trece la reîntregirea ansamblului.

100% sigur. Asta ne inspiră ima​ginea alăturată. Cu discuri și plăcuțe noi suntem iar gata de drum.

Pentru siguranța tuturor, la sfârșit am mers pe standul de frânare pentru verificarea finală.

 

Cât am plătit la final pentru schimbarea discurilor și a plăcuțelor de pe puntea față:


Pentru operația de schimb de plăcuțe și discuri de frână am plătit 749,7 lei cu tot cu TVA. Dacă discurile tale sunt în condiții bune, atunci doar schimbul de plăcuțe te va costa 267,34 de lei cu TVA inclusă.

Verdict
Pentru ca drumurile alături de mațina ta să fie 100% sigure, Îți recomandăm să ai mare grijă de sistemul de frânare. Este obligatoriu ca orice intervenție adusă acestui sistem să fie făcută doar într-un service autorizat. Nouă ne-a luat doar o oră și jumătate pentru înlocuirea plăcuțelor și a discurilor de frână, dar am plecat din service 100% siguri pe sistemul de frânare al lui VW Golf.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE