Schimbul uleiului de motor – Ce, cum, când și de ce!

Uleiul de motor este unul dintre acele produse care asigură o viață lungă și fără probleme a unui agregat cu combustie internă.

Deși toată lumea știe cât este de important lubrifiantul, sunt puțini care verifică regulat nivelul de ulei din baia motorului. În afara acestora, există și cei care uită, voit sau nu, să facă schimbul de ulei.

Când realizăm schimbul de ulei?

Se recomandă ca schimbul de ulei să fie făcut cel puțin o dată pe an sau când a fost atins un număr-limită de kilometri (10.000 km sau 15.000 km, în funcție de uleiul utilizat și de uzura motorului).

De ce realizăm schimbul de ulei?

Un alt lucru pe care trebuie să îl cunoașteți este acela că uleiul nu are doar rol de lubrifiere. Acesta răcește componentele motorului, ajută la curățarea reziduurilor rezultate în urma procesului de ardere, protejează împotriva coroziunii și asigură etanșeitatea dintre suprafețele componentelor interne.

Ce tip de ulei folosim?

Există o serie de șoferi care merg la magazin și achiziționează uleiul „după ureche’. Ce uită aceștia este că tipul lubrifiantului se află trecut în cartea mașinii. Lubrifiantul se clasifică după diverse standarde, iar cel mai utilizat este cel SAE, care delimitează tipurile de ulei în funcție de vâscozitate.

Cum se realizează?

Schimbul de ulei este una dintre cele mai simple operațiuni care au loc în procesul de întreți- ​nere al unei mașini. După desfacerea capacului poziționat pe motor, se trece la înlăturarea filtrului uzat și mai apoi la cea a scutului care protejează baia de ulei. După aceea, se desface bușonul aflat la baza băii de ulei și se așteaptă până când întreaga cantitate de lubrifiant  s-a scurs. După încheierea acestui proces, se înlocuiește și se strânge bușonul amintit anterior cu o cheie dinamometrică setată pentru o forță de 30 Nm, se montează un filtru nou strâns cu 25 Nm și se adaugă cantitatea de ulei necesară în funcție de motorul mașinii. La final, mecanicul va confirma computerului că înlocuirea uleiului a fost efectuată.

schimbul de ulei (4)

Pentru realizarea operației schimbului de ulei, Auto Bild România a colaborat cu Midocar Vitan. Cobaiul’ folosit a fost un Audi A6 din 2010, echipat cu motorul de 2,0 litri TDI care produce170 CP. Pentru întregul proces s-au folosit 5 litri de ulei SAE 5W30 și un filtru pentru ulei corespunzător motorului amintit mai sus.

Pașii de urmat:

1. Se desfac capacul de pe motor și filtrul de ulei uzat.

2. Se trece la desfacerea scutului de protecție al motorului.

3. Acest pas presupune desfacerea bușonului băii de ulei.

4. Uleiul uzat se colectează într-un tanc special.

schimbul de ulei (9)

5. Se strânge bușonul bpii de ulei cu ajutorul unei chei dinamometrice.

6. Se montează noul filtru de ulei, care va colecta reziduurile apărute în timp.

7. Se pune uleiul corespunzător. Tipul se regăsește în cartea  vehiculului.

8. Se confirmă operațiunea efectuată în calculatorul mașinii.

 

Cât am plătit la final pentru schimbul de ulei

Pentru operația de schimb de ulei s-au folosit 5 litri de lubrifiant recomandat de Audi pentru motorul în cauză și un filtru nou. Clientul în cauză a beneficiat de pachetul Audi 4+, cu 2 ani garanție, iar la final a avut de achitat suma de 438 de lei cu tot cu TVA.

 

Verdict

Pentru o funcționare corespunzătoare a motorului mașinii dumneavoastră și pentru a evita eventualele defecțiuni, vă recomandăm să efectuați schimbul de ulei în momentul corect. Orice întârziere poate duce la defecte majore, care vor scoate și mai mulți bani din buzunar. Noi am mers în service-ul Midocar Vitan pentru a schimba uleiul unui Audi A6 2.0 TDI din 2010.

Adaugă un comentariu