Situația prețului carburanților din România

Cătălin Dumitru, vicepreședintele operațional din cadrul KMG International, a făcut lumină în ceea ce privește prețul carburanților din România.

Așa cum probabil ați observat, în urmă cu câteva luni, s-au înregistrat o serie de scăderi ale prețului carburanților, însă acestea au fost operate de producători și distribuitori. Din păcate, taxele impuse de Stat au rămas la același nivel.

„Atât la benzină, cât și la motorină, peste 52% din prețul la pompă este reprezentat de taxe și accize. Sigur că procentele diferă la benzină și motorină, dar sunt peste 50%. În perioada în care țițeiul a scăzut brusc, nu putem să ignorăm faptul că a avut loc și o scădere a prețului la pompă, e drept, într-un procent mult mai mic.Dar dacă facem un calcul vom vedea că a scăzut, practic, prețul la pompă din partea producatorului și a distribuitorului, în condițiile în care tot ce a însemnat acciza, taxa a rămas constant, lucru care se constată și la ora actuală”, a declarat Cătălin Dumitru.

În România, stabilirea prețului carburanților nu diferă de modul de operare al altor state din Europa, iar același Cătălin Dumitru explică fenomenul.

„Ceea ce se întâmplă cu prețul la pompă în România, la ora actuală, este exact ceea ce se întamplă cu prețul la pompă în orice țară din Europa, într-o piață liberă în care prețurile se aliniază automat în funcție de un mecanism extrem de simplu, anume cererea și oferta. În România se produc benzină și motorină, în România se importă benzină și motorină, consumul este undeva la 6 milioane de tone pe an. Prețurile se aliniază și competitorii se urmăresc în această competiție unul pe altul, există un lider întotdeauna, în orice piață, avem și noi liderul de piață din punctul de vedere al stabilirii prețului, există niște trenduri pe care le urmăresc toți competitorii”, a completat oficialul KMG International.

Sursa | Ziare

Adaugă un comentariu