Skoda Karoq este cel mai mic SUV din gama cehilor, fiind înlocuitorul popularului (dar și destul de controversatului) Skoda Yeti. Față de acesta, Karoq este mai mare, dar păstrează caracterul practic care reprezintă spiritul mărcii Skoda.
Skoda Karoq are o lungime de 4,38 metri (+160 mm față de predecesorul său, Skoda Yeti), o lățime de 1,84 metri (+48 mm) și un ampatament de 2,63 metri (+52 mm). Karoq a pierdut însă 88 mm în înălțime față de predecesorul său, ceea ce-i conferă o siluetă mult mai dinamică. După cum aveam să constat la intrarea în mașină, această modificare nu înseamnă câtuși de puțin un compromis în ceea ce privește spațiul la cap. După cum s-a exprimat un coleg jurnalist, o persoană înaltă poate sta în spate chiar și cu jobenul pe cap.
Dincolo de glumă, spațiul pentru pasageri este mai mult decât generos dimensionat, cu loc la genunchi care permite chiar și celor înalți să stea în spate picior peste picior. Iar dacă ai fi tentat să crezi că acest spațiu a fost obținut prin limitarea portbagajului, ei bine, nu e cazul: Skoda Karoq are cel mai mare portbagaj din segmentul său, cu valori care variază între 479 și 1.810 litri (în versiunea cu scaune VarioFlex). În versiunea (standard) cu banchetă spate, volumul portbagajului pleacă de la 521 de litri, oprindu-se la 1.630 l.
Fiind vorba de o Skoda, pasagerii sunt răsfățați de numeroasele dotări Simply Clever, care fac viața la bord mai plăcută. Aici, evidențiem compartimentele de depozitare practice, deschiderea portbagajului prin ,mișcarea piciorului sub bara spate sau tonoul portbagajului, care se poate atașa la hayon, pentru o deschidere „dintr-un singur pas. Tot de filosofia Simply Clever, dar și de latura tehnologică a lui Karoq, ține și cheia inteligentă, pe care se pot personaliza reglajele pentru sistemul de infotainment, sistemele de asistență și Driving Mode Select.
Skoda Karoq va fi disponibilă cu cinci versiuni de motorizare – două pe benzină ( 1.0 TSI/115 CP și 1.5 TSI/150 CP) și trei diesel (1.6 TDI/115 CP, 2.0 TDI/150 CP și 2.0 TDI/190 CP). Numai dieselurile de 2,0 litri sunt disponibile și împreună cu sistem de tracțiune integrală. Pentru primul test drive din Sicilia am avut la dispoziție cel mai mic diesel, configurat cu tracțiune față și cutie de viteze manuală, precum și versiunea de 150 CP a unității de 2,0 litri, cu tracțiune integrală și cutie de viteze DSG.
Impresionant este caracterul motorizării mai mici, care se descurcă destul de bine cu masa de aproape 1,5 tone a mașinii. Acesta nu are slăbiciuni, deși golul turbo poate surprinde uneori, la urcarea rampelor într-o treaptă superioară de viteză. Mult mai dinamic este unitatea de 2,0 litri, care conlucrează foarte bine cu transmisia DSG. O bilă albă pentru inginerii Skoda, care au reușit să regleze această cutie pentru o pornire lină de pe loc, iar acesta nu e puțin lucru. O realizare similară a avut-o și Skoda Octavia, testată de Auto Bild cu motorizarea diesel de 1,6 litri.
Pentru mai multe informații și impresii de la volan, nu uitați să căutați la chioșcuri revista Auto Bild nr. 23/2017, pe piață de pe 9 noiembrie.
https://www.facebook.com/AutoBildRo/videos/1197889266978062/