După un lung și anevoios drum către stadiul de producție, SSC Tuatara se arată în fața publicului, pregătit să se ia la trântă cu mai-marii din segment.
Citește și:
Record: Cel mai rapid hypercar din istorie atinge 490 km/h
Koenigsegg Jesko: noul hypercar al suedezilor ar putea atinge 482 km/h
Hyundai primește o mână de ajutor pentru a dezvolta un hypercar alimentat cu hidrogen
Cine cumpără un Mercedes-AMG One primește și un mulaj după propriile mâini
Colecția de hipercaruri a unui vicepreședinte de stat, confiscată și scoasă la licitație
Zece ani au trecut de la primele schițe cu SSC Tuatara, hypercarul celor de la Shelby SuperCars care promitea – și atunci, așa cum promite și acum – performanțe impresionante. Însă asta nu face debutul său oficial mai puțin impresionant: primul din cele 100 de unități a fost prezentat în toată splendoarea sa.
Cifrele specifice, pe care le știm deja de ceva vreme, au rămas aceleași: 1.744 de cai-putere (alimentați de E85; altfel, are „doar’ 1.369 CP), storși dintr-un V8 de 5,9 litri twin-turbo. Puterea este trimisă roților printr-o transmisie CIMA cu șapte rapoarte, capabilă să schimbe treptele în mai puțin de 100 de milisecunde.
Combină acestea cu masa de 1.247 de kilograme și cu coeficientul aerodinamic 0,279 și obții o mașină care poate merge repede. SSC nu a publicat cifrele de performanță, însă crede că noul lor automobil poate atinge pragul de 300 de mile pe oră (483 km/h).
Pentru a reduce din greutate, Tuatara s-a folosit de fibră de carbon în toate locurile unde aceasta a putut fi aplicată – atât pentru caroserie cât și pentru structura monococă.
În unele locuri, fibra de carbon este chiar vizibilă. Designul a prioritizat funcția (atingerea unui coeficient aerodinamic cât mai mic) în locul formei, însă Jason Castriota (mâna care a desenat atât Tuatara, cât și câteva modele Ferrari și Maserati) a reușit să-i redea grafic propria personalitate.
Viitorii posesori de Tuatara se vor bucura nu doar de un hypercar numai bun de dus pe circuit, dar și de beneficiile unei mașini moderne: sistem audio premium, sistem de infotainment cu ecran tactil, climatizare automată și geamuri electrice, printre altele. Nici spațiul nu va fi o problemă: SSC spune că habitaclul lui Tuatara poate găzdui fără probleme și persoane de 1,95 m înălțime, chiar și atunci când poartă cască.
Fiecare din cele 100 de exemplare care for fi construite va avea un preț de 1,3 milioane de dolari americani (aproape 1,2 milioane de euro), un preț tentant dacă este să-l compari cu Bugatti Chiron (3.000.000 $) sau Koenigsegg Regera (2.000.000 $).