Marca de origine coreeană intenționează să-și adjudece o porție consistentă din piața miniautomobilelor electrice cu vocație preponderent urbană prin intermediul noului Hyundai Inster. În contextul auto al țării noastre și nu numai aici, vizată direct este Dacia Spring. Iar Hyundai Inster este ceva mai mare și are o autonomie sensibil superioară față de vehiculul vândut sub marca românească…
Înainte de a furniza detaliile tehnice esențiale referitoare la Hyundai Inster, vom nota câteva observații de paralelism între cazurile Inster și Spring. Niciunul nu apărut ca automobil electric, ambele reprezentând evoluții ale unor serii de minivehicule de buget având motorizări cu benzină. Vorbim, desigur, despre Hyundai Casper (lansat în 2021, motorizări GDi cu 3 cilindri de 1,0 litri) și Renault Kwid (lansat în 2015, motorizări cu benzină având 3 cilindri de 0,8 și 1,0 litri). De asemenea, ambele și-au început cariera comercială în Orient – Renault Kwid în India, Hyundai Casper în Coreea de Sud. Ulterior, ambele au fost electrificate: Renault Kwid a fost transformat în Renault City K-ZE în 2019, apoi în Dacia Spring, iar Hyundai Casper a devenit de curând Hyundai Inster.
Mai departe, între Hyundai Inster și Dacia Spring intervin divergențele care, de altfel, vor și înlesni alegerea între cele două mașini. În timp ce Dacia Spring a evoluat clar în direcția tematicii de mini SUV avansat, Hyundai Inster pare să se inspire mai mult din lumea jocurilor digitale și designul său duce cu gândul ambientul exotic de gaming.
Pe ideea cine râde la urmă, râde mai bine, Hyundai l-a calibrat pe noul Inster astfel încât să ofere câteva avantaje în comparație cu deja cunoscuta Dacie Spring: autonomia este mai mare și gabaritul, de asemenea. Hyundai Inster are o lungime de 3825 mm (cu 124 mm peste a Daciei Spring), o lățime de 1610 mm (cu 27 mm peste a Daciei Spring și o înălțime de 1575 mm (cu 56 mm peste a Daciei Spring). Ampatamentul lui Inster ajunge la 2580 mm – valoare considerabilă pentru clasa mini, în condițiile în care Spring are un ampatament de 2423 mm. Cât despre autonomie, valorile mixte sunt de 355 km (pentru Hyundai Inster Long Range) și 225 km, pentru Dacia Spring.
Pe de altp parte, prețurile Daciei Spring pornesc de la 16.900 de euro, în timp ce Hyundai Inster va fi disponibil începând de la 23.562 de euro. Așadar, luând Dacia Spring, mai rămâi cu 6662 de euro pentru viitoarele facturi la electricitate…