Suzuki Swift: Gadget de buzunar

Suzuki Swift a fost reînnoit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din această primăvară, iar noi am mers în Franța pentru a testa noua generație a subcompactei nipone.

Suzuki Swift este un model extrem de important pentru producătorul japonez. Micuța subcompactă a reușit să obțină cifre bune în materie de vânzări, iar cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Suzuki a decis că este momentul ca Europa să vadă noua generație Swift. Din punct de vedere estetic, Swift mizează pe aceleași linii pe care deja le cunoaștem, dar evoluția este vizibilă din orice unghi ai privi. Blocurile optice au acum o formă mult mai pronunțată, iar LED-urile fac parte din oferta niponilor, semn că Swift s-a maturizat și a înțeles ce își dorește publicul. În partea din spate, avem tot lămpi LED, iar semnătura luminoasă formează litera C.

Dar Swift mai vine cu ceva nou: dimensiuni modificate și gândite pentru un plus de agilitate. Astfel, noua generație Swift este mai scurtă cu 10 mm, mai lată cu 40 mm și mai scundă cu 15 mm față de vechea mașină. În plus, ampatamentul a crescut cu 20 mm. Pe scurt, ecuația perfectă pentru dinamism. Și dacă până acum nu v-am convins, vă spunem așa. Noul Swift are la bază platforma Heartect, iar cea mai ușoară versiune cântărește doar 840 de kilograme.

În ciuda dimensiunilor exterioare reduse, Swift promite spațiu suficient pentru 4 adulți (persoanele de maximum 1,80 metri vor sta confortabil pe bancheta din spate), dar și un portbagaj care acum are un volum de 265 de litri, cu 54 de litri mai mult decât versiunea precedentă. Chiar și așa, Swiftul nu excelează la acest capitol, semn că spațiul pentru pasageri și-a cerut tributul.

Suzuki Swift

Și pentru că tot am ajuns la interior trebuie să vă dăm câteva detalii interesante. În primul rând, calitatea materialelor a fost îmbunătățită, însă mai există câteva hibe. Totuși, Suzuki a încercat să mai îndulcească atmosfera cu ceva inserții colorate în zona planșei de bord. Volanul gros și teșit în partea de jos ne-a făcut o surpriză plăcută, iar planșa de bord este înclinată către postul de conducere. Poziția la volan este joasă, scaunele oferă o susținere bună, iar ergonomia pare că a fost predată și în școlile japoneze. Bordul integrează un ecran de dimensiuni mici, care oferă informații utile șoferului, în timp ce în zona centrală a fost montat un display tactil. Sistemul de infotainment este intuitiv, iar răspunsul acestuia este rapid.

Suzuki Swift

Sub capotă, Suzuki Swift va putea fi echipat cu două motoare. Un 1.0 BoosterJet de 111 CP și un 1.2 DualJet de 90 CP. Ambele motorizări pot fi comandate cu sistemul Mild Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), în timp ce sistemul AllGrip poate fi pus doar pe unitatea de 1,2 litri în configurație cu transmisia manuală cu cinci rapoarte. În cadrul testului internațional am avut ocazia să mergem cu unitatea 1.2 DualJet SHVS cu transmisie manuală și cu propulsorul 1.0 BoosterJet cuplat la cutia automată cu șase trepte.

Propulsorul aspirat funcționează plăcut, nu este atât de gălăgios pe cât te-ai aștepta, dar ne-ar fi plăcut ceva mai multe resurse de putere. În schimb, unitatea turbo este vivace, livrează plăcut puterea pe toată plaja de turații, iar vibrațiile sunt minime în habitaclu. Cutia automată își face treaba bine, chiar dacă mai are unele ezitări la kickdown. Per total, dinamica lui Swift este una bună, japonezii reușind să facă un compromis între sportivitate și confort. Pe virajele strânse vei observa că poți să te joci destul de mult cu noul Swift, în timp ce denivelările mari nu provoacă atât de multe bătăi de cap. Din păcate, denivelările scurte îi pun probleme trenului de rulare, care devine ușor gălăgios. Direcția nu este cea mai fermă din segment, dar oferă un feedback bun cu privire la drum.

Suzuki Swift

În dreptul tehnologiilor de siguranță și asistare, noua generație Suzuki Swift se laudă cu o suită de elemente de ultimă generație. Amintim aici de pilotul automat adaptiv, de asistentul pentru faza lungă (funcționează de la 40 km/h), de asistentul pentru păstrarea benzii de mers și de sistemul de frânare automată de urgență. La toate acestea se adaugă și pachetul Weaving Alert, care analizează stilul de condus și care îi poate recomanda șoferului să ia o pauză.

Date tehnice Suzuki Swift 1.0 BoosterJet
Motor L3, turbo, benzină • Cilindree 998 cmc • Putere maximă 111 CP/5500 rpm • Cuplu maxim 160 Nm/1700-4000 rpm • Transmisie față, cutie automată cu 6 trepte • 0-100 km/h 10 sec • Viteza maximă 190 km/h • Dimensiuni: L/l/h 3840/1735/1495 mm • Ampatament: 2450 mm •  Masă proprie 940 kg • Portbagaj 265 – 947 litri • Consum mediu 5,0 l/100 km • Emisii CO2 114 g/km • Preț de la 12.850 euro cu TVA.

Verdict
Noua generație Suzuki Swift oferă un design mai tineresc, proporții mult mai bine echilibrate și un interior generos dimensionat. Ținuta de drum este sigură, dar japonezii ar trebui să mai lucreze la materialele de la interior.

Adaugă un comentariu