Test comparativ: 52 de anvelope de vara 225/50 R17

Care sunt cele mai bune anvelope de vara? Pentru asta am adus la test nu mai puțin de 52 de modele de anvelope de vara cu dimensiunea 225/50 R17. Rezultatele arată clar cine sunt câștigătorii și perdanții.

Îndată ce la buletinul meteo nu se mai anunță pericol de lapoviță sau de ger în timpul nopții, există cel puțin trei motive bune pentru a reechipa mașina cât mai rapid cu anvelope de vară. În primul rând, este vorba de propria siguranță, deoarece pe carosabil ud și uscat distanțele de frânare cu pneuri de vară sunt sensibil mai scurte decât cele obținute cu pneuri de iarnă. În al doilea rând, utilizarea de anvelope de vară face economii la cheltuielile curente, deoarece la temperaturile de vară anvelopele de iarnă se uzează mai repede decât cele de vară. Și în al treilea rând, nu trebuie sacrificată plăcerea la rulare. Asta deoarece o aderență bună și un comportament de rulare agil sunt asigurate doar de o legătură optimă între mașină și carosabil, iar aceasta este oferită, în primul rând, de pneurile de vară.

Ce înseamnă acest simbol de pe mașini! Nu te-ai fi gândit la așa ceva

Greșeala pe care toți șoferii o fac

A oprit să ajute o tânără cu mașina, dar a avut parte de o surpriză neplăcută! A chemat urgent poliția!

MARE ATENȚIE! Nimeni nu-ți spune asta despre MAȘINILE DIN GERMANIA!

Acest lucru este valabil în special pentru vehiculele din clasa medie cu aptitudini sportive, așa cum este mașina noastră de test, un BMW Seria 3. Dar și modelele Audi A4 și Mercedes-Benz Clasa C rulează în standard tot pe anvelopele cu mărimea testată, 225/50 R17. La achiziția anvelopelor este recomandat să fiți foarte atenți, deoarece doar unul din trei modele de pneuri de pe piață îndeplinește cerințele minime de siguranță. Problema: la exterior, toate sunt rotunde și negre, doar testele costisitoare, cum este acesta, fac posibilă o evaluare corectă a calităților lor.

Încă de la primele (și cele mai importante) probe, adică frânările totale pe pista udă, se alege grâul de neghină. Patru lungimi de mașină (peste 16 metri!) despart cele mai bune de cele mai slabe pneuri ca distanță de frânare de la viteza de 80 km/h. Absurd! Această situație poate deveni foarte periculoasă la o frânare de urgență în coloană. Împreună cu distanțele de frânare măsurate pe carosabil uscat, rezultă pentru cei 52 de candidați o clasificare clară în lista noastră de calificări (vezi tabelul de pe pagina alăturată).

Doar primele 20 de pneuri din această listă ajung în runda următoare de testare, unde au șansa de a-și demonstra calitățile în cadrul probelor de acvaplanare, manevrabilitate și confort și de a acumula puncte de simpatie în ceea ce privește plăcerea la rulare. De asemenea, și capitolul privind costurile câștigă un interes din ce în ce mai mare printre șoferi, în definitiv durabilitatea și posibila economie de carburant  fiind un factor decisiv la cumpărarea pneurilor.

Anvelope de vara: Probele pe carosabil ud

anvelope de varaAcvaplanare
Bazinele cu apă pentru testele de acvaplanare sunt umplute cu apă până la o înălțime de 8 mm. Specialistele de ploaie de la Uniroyal fac cinste renumelui lor și oferă cele mai bune rezerve de siguranță la acvaplanare. Mult mai repede pierd aderența candidatele de la Yokohama și Maxxis. Anvelopele plutesc  și nu mai ascultă comenzile direcției.

Manevrabilitate
O anvelopă cu o bună aderență la ud realizează pe pista circulară un timp rapid. La proba de manevrabilitate este vorba de interacțiunea dintre aderență, ghidajul lateral și echilibru. Din această apreciere subiectivă, combinată cu timpul pe circuit rezultă nota pentru manevrabilitate. Pirelli P7 este aici în frunte.

Anvelope de vara: Probele pe carosabil uscat

anvelope de varaZgomot la rulare
La silențiosul Michelin Primacy 3, aparatele noastre de măsurat sunetul au cea mai mică deplasare a acelor. În interiorul mașinii, însă, nu se pot percepe diferențele de volum sonor.

Cea mai tare explicație! De ce nu suportă CTP geamurile electrice la mașini

UIMITOR! Cum își bat joc românii de mașinile altora: „Situații incredibile pe care NU LE-AM CREZUT POSIBILE’

Ce mașini a condus Cristian Tudor Popescu și cum a ajuns la Săndica, după ce i-au furat Rechinul Șoselelor

Manevrabilitate
Coordonarea armonioasă dintre puntea față și cea spate (echilibrul) și o aderență suficientă sunt criteriile determinante la aprecierea comportamentului de manevrabilitate. Pirelli și Continental acumulează în fișele de notare ale testerilor noștri mai multe puncte în plus. La Uniroyal și Kumho sunt insuficiente ghidarea laterală și direcția.

Anvelope de vara: Capitolul costuri

anvelope de varaDurabilitate și preț
Cât de mult durează pneul până ajunge la adâncimea minimă legală a profilului, de 1,6 milimetri? În acest scop, uzura se determină pe standul de probă la peste 4.000 km și se extrapolează la rulajul preconizat.

Durabilitate
Tot respectul! Cu toate că are o aderență bună pe pista udă, noul PremiumContact 6 de la Continental are și cea mai bună durabilitate. Mult peste medie se află și Sport Maxx RT2 de la Dunlop și Primacy 3 de la Michelin.

Preț/Durabilitate
Cu toate că are o durabilitate redusă, Leao din China se află aici în frunte datorită prețului său mic. Pneurile premium de la Dunlop și Continental, mult mai scumpe, se afirmă prin durabilitatea lor mare.

Rezistența la rulare
Diferența dintre anvelopa cu rulare ușoară de la Pirelli și Zeon CS8 de la Cooper este de 20%. După formula empirică (5% rezistență la rulare economisește 1% carburant) rezultă o economie de carburant de circa 4%.

Anvelope de vara: Rezultate

anvelope de varaContinental PremiumContact 6
Plusuri: Câștigătorul testului, cu cele mai bune calități de rulare pe pistă udă și uscată, caracteristici dinamice de manevrabilitate, cu direcționare precisă, distanțe scurte de frânare pe ud și uscat, durabilitate ridicată.
Minusuri: Cheltuieli de achiziție relativ mari.

anvelope de varaDunlop Sport Maxx RT 2
Plusuri: Anvelopă premium ireproșabilă, caracteristici dinamice de manevrabilitate pe pistă udă și uscată, precizie bună de direcționare și feedback bun, cele mai bune calități la acvaplanare, durabilitate ridicată.
Minusuri: Rezistență la rulare de nivel mediu.

anvelope de varaFalken Azenis FK510
Plusuri: Profil de vară cu comportament de rulare echilibrat pe pistă udă și uscată, ghidaj lateral stabil, distanțe scurte de frânare pe ud și uscat, preț onest, raport bun preț/durabilitate.
Minusuri: Rezistență la rulare relativ ridicată.

anvelope de varaPirelli Cinturato P7 Blue
Plusuri: Anvelopă premium cu caracteristici foarte bune de manevrabilitate pe carosabil ud și uscat, răspuns sportiv-dinamic al direcției, cea mai mică distanță de frânare pe pista udă, cea mai mică rezistență la rulare din test.
Minusuri: Caracteristici la acvaplanare de nivel mediu.

anvelope de varaHankook Ventus Prime³
Plusuri: Producător coreean premium cu caracteristici de manevrabilitate echilibrate și frânare bună pe pistă udă și uscată, zgomot de rulare redus, preț rezonabil, rentabilitate bună.
Minusuri: Caracteristici la acvaplanare de nivel mediu.

anvelope de varaFulda SportControl 2
Plusuri: Profil de vară echilibrat, cu caracteristici de manevrabilitate sigure, distanțe de frânare scurte pe ud și uscat, confort la rulare plăcut, rezistență la rulare cu economie de combustibil, preț convenabil.
Minusuri: Rentabilitate medie.

anvelope de varaBridgestone Turanza T001 Evo
Plusuri: Performanțe convingătoare, cu comportament dinamic de manevrabilitate pe pistă udă, comportament de rulare echilibrat cu direcționare precisă pe carosabil uscat, rezerve bune de siguranță la acvaplanare.
Minusuri: Durabilitate redusă.

anvelope de varaGoodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Plusuri: Profil de vară echilibrat, cu caracteristici de rulare sigure pe pistă udă și uscată, rezerve bune de siguranță la acvaplanare, distanțe scurte de frânare pe pista uscată.
Minusuri: Raport preț/durabilitate mediocru.

anvelope de varaMichelin Primacy 3
Plusuri: Anvelopă premium cu durabilitate ridicată și distanțe scurte de frânare pe carosabil uscat, rezistență redusă la rulare.
Minusuri: Nivel de aderență de nivel mediu pe pista udă, rezerve limitate la acvaplanare, preț ridicat.

anvelope de varaUniroyal RainSport 3
Plusuri: Specialist pentru piste ude cu rezerve foarte bune de siguranță la acvaplanare, manevrabilitate sigură și distanțe scurte de frânare pe ud.
Minusuri: Reacție lentă a direcției și comportament de rulare subvirator pe pista uscată, confort moderat, rezistență mărită la rulare.

anvelope de varaVredestein Ultrac Satin
Plusuri: Manevrabilitate echilibrată pe pista udă, distanțe scurte de frânare, rentabilitate mare.
Minusuri: Aderență moderată și comportament de rulare subvirator pe pista uscată.

anvelope de varaSava Intensa UHP 2
Plusuri: Distanțe scurte de frânare pe ud și uscat, raport preț/durabilitate bun.
Minusuri: Precizie moderată de direcționare și comportament subvirator pe pista udă.

anvelope de varaToyo Proxes Sport
Plusuri: Performanțe bune, echilibrate pe pista udă și uscată, zgomot de rulare mic.
Minusuri: Durabilitate mediocră, raport preț/durabilitate neconvingător.

anvelope de varaMaxxis Premitra HP5
Plusuri: Anvelopă de vară accesibilă, cu manevrabilitate stabilă pe uscat și durabilitate mare.
Minusuri: Calități la acvaplanare modeste și aderență limitată pe carosabil ud.

anvelope de varaAvon ZV 7
Plusuri: Distanțe scurte de frânare pe uscat.
Minusuri: Comportament de rulare subvirator și reacție lentă la direcție pe pistă uscată și udă, distanțe de frânare mărite pe carosabil ud.

anvelope de varaNokian zLine
Plusuri: Manevrabilitate stabilă pe uscat.
Minusuri: Comportament subvirator pe ud și distanțe de frânare mărite pe ud, durabilitate limitată, rezistență ridicată la rulare.

anvelope de varaCooper Zeon CS8
Plusuri: Raport preț/performanțe bun.
Minusuri: Comportament subvirator nearmonios pe pista uscată, confort de rulare limitat, rezistență mărită la rulare.

anvelope de varaLeao Nova Force
Plusuri: Preț mic, rezistență mică la rulare.
Minusuri: Comportament de schimbare a direcției întârziat și nivel limitat de aderență pe pista udă și uscată, durabilitate redusă.

anvelope de varaYokohama Advan Fleva V701
Plusuri: Frânare bună pe carosabil uscat.
Minusuri: Rezistență limitată la acvaplanare, reacție întârziată la schimbarea direcției și nivel redus de aderență pe pista udă.

anvelope de varaKumho Ecsta HS51
Plusuri: Caracteristici de acvaplanare sigure.
Minusuri: Comportament de schimbare a direcției întârziat și comportament subvirator pe pista udă și uscată, durabilitate redusă.

Verdict
Învingătorul clar al acestui comparativ sunt noile PremiumContact 6 de la Continental. Fără „derapaje în niciuna dintre cele 12 probe, acestea își asigură nu numai câștigarea testului, ci și titlul de „Campion Eco. În afară de producătorii premium Dunlop și Pirelli, evidențiați cu „Exemplar, și mărcilor mai ieftine, Falken, Hankook și Fulda, le reușește marea lovitură. Acestea oferă o performanță evidențiată cu „Exemplar – iar asta la un preț rezonabil.

Adaugă un comentariu