Toyota a anunțat că lucrează la o nouă tehnologie de stocare a energiei, care va spori considerabil și autonomia mașinilor electrice.
Citește și:
Cadoul pe care îl face Toyota celorlalți producători auto, în numele siguranței
Hyundai Kona Electric reușește un record impresionant de autonomie
Kaufland impune limită de cumpărături pentru încărcarea la stațiile electrice
Producătorul nipon de automobile Toyota dezvoltă, împreună cu cercetători de la Universitatea din Kyoto, la un nou tip de baterie electrică, numită FIB (Fluoride-Ion Battery).
Spre deosebire de soluția Li-Ion — cea mai populară și mai performantă baterie a momentului —‚ noii acumulatori folosesc ioni de fosfor în loc de ioni de litiu. O baterie care folosește florură de litiu poate, în teorie, stoca de până la șapte ori mai multă energie decât cea Li-Ion.
Toyota nu este singurul brand care a luat în calcul folosirea acestui tip de baterii, însă este singurul care a reușit să găsească o soluție și pentru modificarea parametrilor optimi de funcționare — bateriile FIB au performanță doar la temperaturi ridicate.
Dacă evoluția acestei tehnologii de stocare este favorabilă pentru tranziția ei către producția de serie, asta înseamnă că în următorii ani vom putea parcurge și 1.000 de kilometri cu un singur plin de baterie — un aspect care ar putea convinge, probabil, și mai mulți utilizatori în privința beneficiilor mașinilor electrice.