Toyota Corolla Sedan completează gama celei de a 12-a generații a modelului compact japonez, formată până acum din hatchback (prezentat la Geneva în primăvară) și break (introdus recent la Paris). Dacă primele două versiuni au marcat despărțirea de brandul Auris, și sedanul marchează la rândul său o premieră: sistemul de propulsie hibridă HSD va putea fi comandat acum și pe modelul în trei volume.
După cum era de așteptat, Toyota Corolla Sedan este construită pe aceeași platformă modulară ca și frații săi. Este vorba de Toyota New Global Architecture (TNGA-C). Modelul în trei volume va beneficia însă de propriul stil în cadrul gamei Corolla, printr-un design mai stilat, care se diferențiază la partea frontală și în spate de celelalte două modele Corolla.
Citește și:
S-a terminat cu mașinile poluante – vor fi interzise în București
Acesta ar putea fi pseudonimul lui Dragnea Jr.: Cu ce se laudă pe internet?
București este pe primul loc în Europa la aglomerație
Codul Rutier 2019: Cât de mari vor fi amenzile?
Black Friday 2018: BMW i8 la ofertă!
Proiect de lege: amenzi pentru șoferii filmați în trafic
Noi oferte ANAF: Mașini de vânzare în noiembrie
În ceea ce privește dimensiunile, noua Corolla Sedan are o lungime exterioară de 4,64 metri, ceea ce reprezintă o creștere nesemnificativă față de modelul anterior (+2 cm). În schimb, este mult mai scundă, cu aproape 5 cm. Ampatamentul a rămas neschimbat, la 2,70 metri, ceea ce ar trebui să asigure un spațiu interior suficient pentru pasagerii din spate.
Japonezii promit mai multă plăcere și pentru cel de la volan, nu doar pentru pasageri. Noua platformă globală permite un centru de greutate mai jos și o rigiditate torsională cu 60% mai mare. Suspensia spate de tip multilink este disponibilă în standard, indiferent de motorizare, aceasta fiind completată de o suspensie față reproiectată pentru o ținută de drum și plăcere la rulare îmbunătățite.
Din punct de vedere tehnologic, Toyota Corolla Sedan se situează la nivelul rivalilor din segment, oferind în interior dotări de confort cum ar fi încărcarea wireless, sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inchi, panou de instrumente digital cu diagonala de 7 inchi și un head-up display de 10 inchi.
Pachetul de sisteme de asistență Toyota Safety Sense este de asemenea actualizat, cu sistem precolisiune cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, tempomat adaptiv care funcționează pe toată plaja de viteze sau asistent de bandă cu intervenție activă asupra direcției. Acesta este pentru prima oară completat de un sistem Lane Trace Assist, care permite menținerea mașinii centrată pe bandă la rularea pe autostradă.
Două motorizări vor fi disponibile pe piața europeană, ambele fiind alimentate pe benzină. La bază avem unitatea cu patru cilindri de 1,6 litri/132 CP, care poate fi comandată atât împreună cu o cutie de viteze manuală, cât și cu una cu variație continuă (CVT). A doua motorizare este cea hibridă, cu motor termic de 1,8 litri care dezvoltă o putere totală de 122 CP.
Update: Galerie foto de la Salonul Auto de la Geneva 2019.