Toyota Corolla își răsfață pasagerii cu o ofertă de spațiu impresionantă, dar și cu sistemele avansate de siguranță. Acum, pachetul Safety Sense este oferit în echiparea de serie.
Corolla este cel mai de succes model din portofoliul Toyota, dar și cel mai vândut model din toate timpurile, cu peste 45 de milioane de unități în cei 51 de ani de carieră. Lansată în 2013, a unsprezecea generație a modelului iconic japonez a beneficiat anul trecut de o actualizare majoră, care a însemnat atât schimbarea designului, cât și pachetul tehnologic consistent.
La exterior, remarcăm fața agresivă, cu o grilă îngustă, încadrată de blocurile optice care acum dispun de lumini de zi cu LED în standard, precum și faruri LED adaptive (în cazul echipării de vârf Sol). În spate, blocurile optice adoptă, de asemenea, tehnologia LED.
O atenție deosebită a fost acordată interiorului, care aduce acum un stil mai conservator, dar și materiale plăcute la atingere, superioare calitativ. Esteticul este dublat de funcțional, iar o gamă nouă de echipamente face viața la bordul Corollei o plăcere.
La loc de cinste stă pachetul de sisteme de siguranță, reunite sub umbrela Toyota Safety Sense. Acesta include Avertizare asupra coliziunii frontale (FCW) cu asistență la frânare, Frânare de urgență autonomă (AEB), Avertizare la părăsirea benzii de rulare, Sistem de asistență pentru marcaje rutiere și Sistem de comutare automată între faza lungă și faza scurtă (AHB). Acest pachet este acum oferit standard clienților care optează pentru Corolla, într-o ofertă cu un preț extrem de atractiv, care pornește de la 16.648 de euro pentru motorizarea pe benzină de 1,6 litri/132 CP în echiparea Luna.
Pentru a testa pe drumurile noastre cum funcționează sistemele de siguranță din pachetul Safety Sense, am avut la dispoziție exact această motorizare, ajutată de o cutie de viteze cu variație continuă Multidrive S CVT.
Cei 132 CP ai motorului pe benzină fac un serviciu foarte bun în slujba noii Toyota Coroll, iar cutia CVT rămâne una dintre cele mai reușite de acest fel. Aceasta se comportă foarte apropiat de o cutie automată la sarcini parțiale și are o inerție mult mai mică decât alte CVT-uri în full load. În plus, apăsarea butonului Sport de pe tunelul median asigură un răspuns mai prompt al motorului și o turație menținută mai aproape de cea de cuplu maxim. Mai mult, programul de control emulează treptele fizice ale unei cutii automate, senzația fiind una mult mai naturală, în special în cazul retrogradărilor inițiate manual de la maneta cutiei de viteze.
Motorul pe benzină este plăcut în exploatare și elastic, cu o caracteristică de cuplu care favorizează conducerea relaxată. Toyota Corolla este, de altfel, un cruiser excelent, rulând la viteze de autostradă în condiții de confort perfect. Nu încape nicio urmă de îndoială, confortul este unul dintre punctele forte ale modelului japonez. Acesta absoarbe senin denivelările și își răsfață pasagerii cu scaune comode și un interior foarte bine izolat fonic.
Prețul acestui caracter relaxat este, desigur, un comportament dinamic mai puțin incitant. Toyota Corolla nu pune niciun fel de probleme în viraje, pe care le negociază cu precizie și în perfectă siguranță, dar orientarea către confort a direcției este evidentă, ceea ce nu lasă mult spațiu pentru explorarea aptitudinilor sportive ale celui de la volan.
Pachetul de sisteme de siguranță Toyota Safety Sense asigură un ajutor foarte discret pentru cel de la volan, prevenind sau (dacă devine inevitabil) limitând efectele nefaste ale evenimentelor rutiere. Sistemul procesează informațiile primite de la senzorul radar, cel laser și camera video montate într-un pachet compact pe parbriz, în spatele oglinzii retrovizoare.
Toyota Safety Sense include atât funcții de confort (cum este comutarea automată între faza scurtă și faza lungă, spre exemplu), cât și informative (recunoașterea și afișarea semnelor de circulație pentru ca șoferul să poată ști în orice moment limitările în vigoare pe sectorul de drum respectiv). Însă principalul său atu este detectarea situațiilor potențial periculoase și avertizarea șoferului. În cazul în care acesta nu reacționează sau reacționează inadecvat, sistemul poate prelua controlul și frâna autonom.
Astfel, pentru depășirea benzii de circulație este emisă o alarmă vizuală și sonoră, acest avertisment fiind emis și atunci când sistemul detectează iminența unei coliziuni. Dacă șoferul frânează, dar cu o forță insuficientă pentru eliminarea pericolului, sistemul va mări automat forța de frânare, putând, de asemenea, frâna complet autonom când cel de la volan nu reacționează deloc la semnalele acustice și luminoase.
Controlul diferitelor componente ale sistemului Safety Sense se poate face folosind meniul de bord al mașinii și afișajul din centrul panoului de instrumente. Cel de la volan poate astfel alege mai multe niveluri ale intensității semnalului acustic de avertizare, precum și activarea sau dezactivarea anumitor sisteme.
Un atu al sistemului Safety Sense este acela că șoferul nu trebuie să acceseze meniuri complicate pentru a configura sistemele de siguranță. Nu există, de altfel, nici reprezentări grafice extravagante și inutile, care pot distrage atenția în momentele-cheie. Practic, sistemul își face conștiincios datoria, fără ca șoferul să afle măcar că există.
Unitatea multimedia Toyota Touch 2 are un ecran tactil generos dimensionat (7 inchi) și este conectată în permanență la la internet prin intermediul telefonului mobil.
Date tehnice: Toyota Corolla 1.6 CVT
Motor L4, benzină • Cilindree 1598 cmc • Putere maximă 132 CP/6400 rpm • Cuplu maxim 160 Nm/4400 rpm Transmisie față, cutie cu variație continuă • 0-100 km/h 11,1 sec • Viteza maximă 190 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4620/1775/1465 mm • Ampatament: 2700 mm • Portbagaj 452 litri • Consum mediu 5,6 l/100 km • Emisii CO2 129 g/km • Preț: de la 16.648 de euro cu TVA.
Verdict
Pachetul de sisteme de siguranță Toyota Safety Sense ajută șoferul în situațiile dificile, dar și în traficul cotidian. Dincolo de calitățile acestuia, Toyota Corolla oferă un interior spațios și confortabil, dar și un nivel de dotări foarte bun la un preț aproape de nerefuzat.
Cand citesti astfel de review-uri “laudative” la adresa unei masini ultra-mediocre, intelegi de ce “grosul” editorial este asigurat de materialele originale,din Germania. Redactorii din Romania sunt de fapt traducatori fara experienta si expertiza in masini.
Design interior absolut oribil pentru 2017.