Toyota tocmai a eliberat în natură un mic monstru: noul GR Yaris, care vine cu tracțiune integrală și cu cel mai puternic motor cu trei cilindri din lume.
Citește și:
Toyota RAV4 primește versiune plug-in hybrid și 80 de cai în plus
Toyota RAV4 2.2 D-4D – Tehnica Tenacității
Noua Toyota Yaris este mai mică, dar la fel de încăpătoare
Trei Toyota Supra noi-nouțe, făcute praf înainte să ajungă la clienți
Motivul surprinzător pentru care niciun model Toyota nu apare în noul Need for Speed
Toyota a publicat primele imagini cu adevăratul hot hatch din gama Yaris. Spunem asta pentru că în cazul generației anterioare indicativul GR doar sugera, estetic, ideea de sportivitate – avea un motor de 1,5 litri asistat electric (cu o putere totală de 99 CP) și asociat unei transmisii CVT.
În schimb, noul GR Yaris este cât se poate de serios în privința performanțelor. Dezvoltat de divizia Gazoo Racing, cu ajutorul echipei Tommi Makinen Racing, GR Yaris se laudă cu 261 de cai-putere și 360 de Newtoni-metru, scoși dintr-un motor de 1,6 litri cu trei cilindri în linie. Da, exact, trei cilindri.
Conexiunea dintre motor și roți se face printr-o transmisie manuală cu șase trepte, iar resursele de putere sunt distribuite în mod inteligent către toate patru roțile prin sistemul de tracțiune integrală GR-Four. Distribuția cuplului pe punți este adaptabilă: în modul Normal, raportul este 60:40; în modul Sport, acesta se modifică în 30:70. Iar în modul de rulare Track, distribuția resurselor pe punți este 50:50.
Trenul de rulare se laudă cu un ecartament mai mare decât al versiunii standard, iar puntea spate dispune de suspensie independentă. Jantele de 17 inci ascund un sistem de frânare puternic, cu discuri de 356 mm diametru și patru pistonașe pe etrier. Prin pachetul Circuit Pack, micul Yaris primește și două diferențiale Torsen.
Toyota GR Yaris își poate mișca cele 1.280 de kilograme cu ușurință: 0-100 km/h se întâmplă în 5,5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 230 km/h. Producătorul nipon spune că GR Yaris constituie baza următorului model Toyota pentru WRC.