Toyota Supra va avea motor nou, mult-așteptat de puriști!

vezi galeria foto

Sportiva niponă Toyota Supra continuă relația de rudenie cu bavarezii de la BMW și primește un nou motor, cu patru cilindri în linie.


Citește și:

VW Polo vs. Toyota Prius: Doi rivali din liga de 4 litri

Toyota GR Yaris hot hatch debutează cu 261 CP tracțiune integrală!

Toyota RAV4 primește versiune plug-in hybrid și 80 de cai în plus

Toyota Yaris – toate informaţiile despre noua generaţie

Motivul surprinzător pentru care niciun model Toyota nu apare în noul Need for Speed

Toyota a anunțat extinderea gamei de motorizări pentru Supra, noua ofertă fiind un patru-în-linie de 2,0 litri, supraalimentat, de proveniență BMW.


Acesta va trimite către roțile de pe puntea spate – prin intermediul unei transmisii automate ZF cu opt trepte – 258 de cai-putere și un cuplu motor de 400 de Newtoni-metru. În termeni de performanță, Supra cu motor de 2,0 litri va sprinta de la 0 la 100 km/h 5,2 secunde și până la o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic.

Până în acest moment, Supra era disponibilă doar cu motor cu șase cilindri în linie, de 3,0 litri, care se laudă cu 340 de cai-putere și 500 de Newtoni-metru. În cazul acesteia, 0-100 km/h se întâmplă în 4,3 secunde.


Sigur, pe foaie versiunea cu motor L4 pierde bătălia cifrelor de putere și performanță, însă recuperează la capitolul dinamică: unitatea cu patru cilindri în linie este cu 100 de kilograme mai ușoară decât cea cu șase. Noua structură face posibilă atingerea unui raport ideal de distribuție a maselor pe punți, de 50:50.

Pachetul de dotări este, așa cum ne-am obișnuit de la prima versiune, generos: încă din start, Supra oferă scaune îmbrăcate în Alcantara, sistem de asistență la frânare (cu funcție de recunoaștere a pietonilor și a bicicliștilor), asistent de menținere a benzii, direcție activă, cititor de semne de circulație, jante de 18 inci și sistem de infotainment cu diagonală de 8,8 inci.


Pentru cei care doresc mai mult, Toyota le pune la dispoziție pachetele Connect, Sport și Premium. Primul dintre ele vine cu sistem de navigație și conectivitate extinsă, în timp ce Sport oferă frâne mai puternice, suspensie activă și diferențial activ.

Pachetul Premium plusează cu un sistem audio JBL cu 12 incinte, Head-Up Display, încărcare wireless a telefonului, scaune cu reglaj electric și tapițerie din piele.

Așa cum reprezentanții Toyota au explicat în trecut în mai multe interviuri acordate presei, versiunea cu patru cilindri în linie a lui Supra este ideală pentru cei care își doresc să îi înlocuiască motorul cu bătrânul și legendarul 2JZ. Cel din urmă a devenit popular între tuneri prin potențialul său de a atinge un nivel înalt de putere în urma modificărilor serioase și proprietarii săi au de unde alege atunci când vine vorba de componente aftermarket.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE