Noua generație Kia Niro a văzut lumina zilei la 2021 Seoul Mobility Show, însă producătorul sud-coreean a anunțat oficial mai multe detalii odată cu dezvăluirea globală a modelului. Oficialii susțin că noul Niro a fost proiectat de la zero pentru a răspunde nevoilor consumatorilor conștienți de rolul dezvoltării sustenabile.
Bazat pe o platformă aflată la a treia generație, noul Niro beneficiază de o caroserie mai mare. Materialele, atât ecologice, cât și premium se combină pentru a crea un sentiment avangardist și minimalist. Afișajele digitale și comenzile au fost plasate într-un mod în care îmbunătățește și mai mult experiența de operare.
Sub capota lui Niro se află trei sisteme de propulsie electrificate, cuprinzând opțiunile hybrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV) și 100% electric (BEV). Modelele PHEV și BEV vor fi dezvăluite la o data ulterioară, apropiată de începerea comercializării lor. Toate versiunile vor fi cu tracțiune față.
Modelul hibrid este animat de un motor Smartstream de 1.6 litri GDI, care oferă tehnologii îmbunătățite de răcire, frecare și ardere. Unitatea cu patru cilindri produce o putere maximă de 105 CP alături de un cuplu de 144 Nm. Atunci când acționează și motorul electric sincron cu magnet permanent cu 43 CP, puterea combinată a modelului HEV ajunge la 141 CP. Sistemul este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șase trepte.
Conform ciclului de testare sud-coreean, modelul Niro HEV oferă un comsum combinat de 4,8 l/100 km. Vânzările noului Kia Niro HEV vor începe luna aceasta în Coreea de Sud, iar vânzările pe piețele globale urmează în cursul acestui an.
Și noua generație Kia Niro a avut parte de un tratament ce respectă nouă filozofie de design a mărcii numită „Opposites United'. Exteriorul noului Niro este puternic influențat de conceptul HabaNiro din 2019. Partea frontală a noului Niro prezintă cea mai recentă evoluție a semnăturii Tiger Face Kia. Profilul lateral al mașinii ajută la circulația fluxului de aer, contribuind la îmbunătățirea nivelului de eficiență. Aceste caracteristici i-au permis noului Niro să atingă un coeficient aerodinamic (Cd) de 0.29.
Noul Niro poate fi configurat în nouă culori exterioare. Alături de noua culoare Cityscape Green, clienții pot alege între nuanțele Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Mineral Blue, Interstellar Grey, Orange Delight, Runway Red și Steel Grey. Pentru prima dată, Niro oferă multiple posibiliăți de personalizare, cu o gamă de șase culori contrastante pentru stâlpul C și până la trei tipuri diferite de finisaje decorative.
Interiorul noii generații dispune de un panou de bord curbat (ecran unitate media de 10,25 inchi) care face pereche cu un HUD generos cu diagonala de 10 inchi (navigație cu tehnologie AR – realitate augmentată). În același timp, pasagerii au parte și de un sistem de iluminare ambientală ce poate fi personalizată în 74 de combinații de culori. Clienții vor avea de ales între cele trei teme de interior: Charcoal, Medium Gray, și Petrol. Asemenea lui EV6, și noul Niro a primit un ecran care controlează concomitent sistemul de infotainment și climatizarea.
Dimensiunile noului Niro au crescut față de predecesorul său. Acesta vine cu o lungime de 4.420 mm (+65 mm), o lățime de 1.825 mm (+20 mm), o înălțime de 1.545 mm (+10 mm) și cu un ampatament de 2.720 mm (+20 mm). Spațiul din portbagaj a crescut și el cu 15 litri, ajungând acum la 451 de litri, mulțumită integrării bateriei de 12V alături de acumulatorul de înaltă tensiune al modelului hibrid.
Scaunele pot fi configurate în șapte finisări și beneficiază de o poziție tip șezlong după apăsarea unui buton. În partea din spate a scaunelor din față se află umerașe pentru haine, porturi USB și buzunare de depozitare.
Conform tendințelor Kia față de mobilitatea sustenabilă, noul Niro prezintă materiale reciclate noi în interiorul habitaclului. Tapițeria plafonului este realizată din tapet reciclat, scaunele sunt din material Bio PU cu Tencel provenit din frunze de eucalipt, iar pe panourile ușilor este folosită vopsea fără BTX (vopsea pe bază de apă care nu conține izomeri de benzen, toluen și xilen) pentru a minimiza impactul asupra mediului și a reduce deșeurile.
Noul Niro este echipat cu un nou mod de condus intitulat Green Zone Drive, care activează automat funcționarea mașinii numai cu propulsie electrică pentru a asigura mobilitatea cu emisii zero în anumite medii și situații de rulare.
Sistemul de frânare regenerativă poate fi acționat în mai multe trepte de regenerare pentru a încetini cu ușurință mașina și pentru a recupera energia cinetică în vederea maximizării autonomiei. Sistemul poate calcula cantitatea de energie regenerabilă necesară utilizând informațiile radar și de nivelul de înclinare al suprafeței de rulare.
Pe axa din față, mașina beneficiază de o suspensie de tip MacPherson, în timp ce axa spate primește o configurație cu patru brațe. Geometriile roților din față și din spate au fost reglate pentru o mai bună capacitate de răspuns, stabilitate și confort la rulare. De asemenea, Niro a primit o mai mare atenție și la capitolul izolării fonice.
În ceea ce privește sistemele de asistență, Niro se bucură de o listă lungă: Sistemul Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) avertizează șoferul dacă este detectat riscul unei coliziuni cu alte automobile, pietoni sau bicicliști. Funcțiile Junction Turning și Junction Crossing oferă siguranță preventivă maximă atunci când vă deplasați în intersecții. Dacă semnalul de direcție al noului Niro este activat, sistemul va avertiza șoferul dacă există un risc de coliziune cu un automobil care se apropie. În mod similar, este furnizat un semnal de avertizare dacă există un risc de la automobilele care se apropie din stânga sau din dreapta atunci când șoferul circulă înainte într-o intersecție. Dacă unul dintre riscuri devine iminent, sistemul va avertiza șoferul înainte de a aplica automat frânele pentru a evita o coliziune.
Folosind informațiile oferite de camera de vedere frontală și de sistemul de navigație al noului Niro, sistemul Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) emite un avertisment și reglează viteza dacă șoferul depășește limita de viteză. Odată parcat, sistemul de asistență pentru ieșirea în siguranță din automobil (SEA – Safe Exit Assist) oferă o avertizare când un automobil se apropie din spate atunci când o persoană iese din mașină, blocarea electronică pentru copii împiedicând pasagerii de pe scaunele din spate să deschidă ușa.
Sistemul Remote Smart Parking Assist (RSPA) este o caracteristică care permite automobilului să parcheze în mod autonom, indiferent dacă șoferul se află sau nu în mașină. Acesta permite șoferilor să-și mute mașina de la distanță dintr-un spațiu de parcare, cu ajutorul comenzilor de pe cheie.
Alte funcții ADAS includ sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație (LKA – Lane Keeping Assist), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor cu obiectele aflate în unghiul mort (BCA – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul de avertizare pentru atenția șoferului (DAW – Driver Attention Warning), sistemul de asistență pentru faza lungă (HBA – High Beam Assist), sistemul Smart Cruise Control bazat pe navigație (NSCC – Navigation-based Smart Cruise Control), sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist), sistemul de asistență la condusul pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist), sistemul Rear View Monitor (RVM), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor cu automobilele care circulă din spate (RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R – Parking Collision-Avoidance Assist) și sistemul Front/Rear Parking Distance Warning (PDW- F/R).