Bugatti, producătorul unora dintre cele mai râvnite mașini de pe planetă, și-ar putea găsi în curând o nouă familie. Volkswagen are acum alte interese.
Citește și:
Primele Bugatti Divo au fost livrate clienților. Cum arată hypercarul de 5 mil. €
Cristiano Ronaldo își mărește colecția de mașini rare cu un Bugatti Centodieci
De banii pentru Bugatti Baby II îți poți cumpăra un Zoe și un Leaf
Puțin probabil să întrebi pe cineva de Bugatti și să nu știe despre ce vorbești. Brandul francez, parte a Grupului Volkswagen încă din 1998, este creatorul unora dintre cele mai puternice, mai scumpe și mai dorite modele de pe planetă. Cu toate acestea, Volkswagen este dispus să renunțe la marcă în favoarea unui pachet de acțiuni ale producătorului croat de hypercaruri electrice, Rimac.
Conform Car Magazine, Volkswagen se concentrează acum pe investiții în direcția electrificării, digitalizării și a condusului autonom, arii în care Rimac are un cuvânt din ce în ce mai puternic de spus. La 10 ani de la debutul pe piață, Rimac Automobili a ajuns să valoreze aproape 550 de milioane de euro și are, printre investitori, pe Porsche, Hyundai, Jaguar, Koenigsegg și Magna.
Porsche a cumpărat, în 2018, 10% din acțiunile Rimac, iar în 2019 alte 5,5 procente. Ceea ce urmărește Volkswagen prin această tranzacție este creșterea pachetului de acțiuni deținute de Porsche în Rimac la 49%.
Rimac Automobili ar urma să primească Bugatti, a cărui infrastructură ar fi folosită de producătorul croat pentru cel mai nou model al său, C-Two.
Nici Bugatti, nici Volkswagen nu au confirmat zvonurile, însă surse apropiate VW spun că această tranzacție a fost aprobată săptămâna trecută și că așteaptă semnăturile consiliului executiv. Conform Car Magazine, Bugatti nu este singurul brand din portofoliul Volkswagen care se află pe „lista de transferuri’: Lamborghini, Seat, Bentley și Ducati ar putea fi și ele întrăinate în viitor.