Volkswagen Golf: Același perfecționist

Volkswagen Golf a trecut printr-un facelift, care a adus o infuzie de tehnologie, noi sisteme de asistență, dar și motorizări mai eficiente. Test cu motorizarea 2.0 TDI de 150 CP.

Așa cum era de așteptat, faceliftul lui Golf nu a adus prea multe schimbări la nivelul designului, dar asta era și normal – niciodată nu schimbi rețeta câștigătoare, ci doar o îmbunătățești. Cam asta este și filosofia celor de la Volkswagen. Principala noutate de la exterior este reprezentată de farurile cu tehnologie LED (opțional pentru 1.383 de euro), dar și de stopurile dinamice, foarte spectaculoase. În rest, doar muchii puțin mai accentuate, o grilă și spoilere redesenate. Interiorul însă a primit o infuzie importantă de tehnologie.

Volkswagen Golf

Tot opțional, pentru 575 de euro, este oferit afișajul digital Active Info Display, care înlocuiește instrumentele de bord analogice. Acesta are o diagonală de 12,3 inchi, o rezoluție de 1440×540 de pixeli și poate afișa informații de la cele pentru computerul de bord și până la harta pentru navigație. Integrarea este una excelentă, cu o grafică plăcută, rapidă și comenzi intuitive. Tot la interior, sistemul multimedia de top are parte de un ecran cu o diagonală care a crescut de la 8,0 la 9,2 inchi, este integrat elegant fără ramă, cu o creștere sensibilă a rezoluției (de la 117 la 155 dpi). Funcționarea este rapidă, iar grafica extrem de plăcută, însă am fi preferat o comandă fizică pentru volum în locul controlului tactil. Noutatea absolută a acestui sistem este că integrează controlul prin gesturi. Practic, o trecere a mâinii de la stânga la dreapta permite schimbarea posturilor de radio sau a diferitelor meniuri. Deși spectaculos, utilitatea este destul de limitată.

Modelul testat de noi a fost echipat cu dieselul de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP, cuplat la cutia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracțiunea fiind pe roțile față. Propulsorul este unul extrem de vivace, cu o dezvoltare rapidă a puterii, grație cuplului generos. În orice regim de turație, motorul 2.0 TDI împinge virulent și nu pare să obosească nici la turații înalte. Sonoritatea este plăcută, unitatea fiind ușor zgomotoasă doar în sarcină ridicată.

Volkswagen Golf

Cutia de viteze cu dublu ambreiaj propune schimbări fulgerătoare de treaptă și aduce un plus considerabil pentru confort, atunci când se circulă în trafic aglomerat. Și pentru că nimic nu este perfect, există și minusuri. În anumite momente există ușoare șocuri la schimbarea treptelor, de cele mai multe ori atunci când se frânează și există retrogradări succesive. Alt aspect care trebuie îmbunătățit este funcționarea sistemului Auto Hold, care menține frâna activată automat pentru a nu fi necesară menținerea piciorului pe frână la semafoare. În momentul în care se decuplează automat frâna, la plecarea de pe loc, există un ușor șoc, destul de neplăcut. Însă, cam atât despre punctele negative. Volkswagen Golf este în continuare un perfecționist și se lasă foarte greu criticat.

Trenul de rulare dovedește multă maturitate și propune un compromis excelent între confort și o ținută de drum sigură. Insonorizarea este printre cele mai bune din segment, chiar și la viteze ridicate și permite discuții fără a ridica vocea. La nivel de spațiu interior, deși are doar 4,25 metri lungime, Golf oferă unul dintre cele mai generoase valori pentru spațiul interior, cu un volum de 380 de litri pentru portbagaj.

Volkswagen Golf

În completarea acestui pachet căruia cu greu îi găsești minusuri, Volkswagen a adus noi sisteme de asistență, printre care notăm posibilitatea de a conduce în regim semiautonom sau de a frâna automat atunci când detectează un impact posibil cu un automobil sau cu un pieton.

Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG: Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1968 cmc • Putere maximă 150 CP/3500-4000 rpm • Cuplu maxim 340 Nm/1750-3000 rpm • Transmisie față, cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte • 0-100 km/h 8,6 sec • Viteza maximă 214 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4258/1790/1492 mm • Ampatament: 2620 mm • Masă proprie 1316 kg • Portbagaj 380-1270 litri • Consum mediu 4,6 l/100 km • Emisii CO 2 120 g/km • Preț de la 21.980 de euro cu TVA

Toate versiunile cu prețuri și date tehnice complete le găsești aici

 

 

 

Finanțare prin Porsche Leasing: avans  4.098 euro fără TVA, rată 189 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru VW Golf 2.0 TDI DSG, preț 20.490 euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finantat 16.392 euro, dobândă fixă EUR 5,39%, DAE 6,41%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

Verdict
Volkswagen nu avea nevoie de schimbări radicale pentru a continua succesul în segmentul compact. După facelift, Volkswagen Golf este mai pregătit ca oricând să facă față provocărilor. Dieselul de 2,0 litri este vivace, cutia de viteze e rapidă, iar trenul de rulare arată multă maturitate.

Adaugă un comentariu