Poate că suntem puțin răutăcioși când zicem că noul Tiguan GTE Active Concept vine ca o urmare a scandalului Dieselgate. Poate că nemții aveau de gând să treacă la hibridizarea gamei de modele, iar prototipul care va fi expus la Detroit este doar o lansare normală.
Volkswagen Tiguan GTE Active Concept reprezintă versiunea hibridă a noii generații Tiguan. Prototipul are la bază arhitectura Modular Transverse Matrix și folosește un motor convențional de 150 CP și 250 Nm. Acesta transmite resursele către puntea față cu ajutorul unei cutii automate DSG cu șase rapoarte. Alături de motorul cu combustie internă se află două motoare electrice. Unul produce 54 CP, iar cel de-al doilea, 114 CP și a fost montat pe puntea spate.
În total, sistemul hibrid de pe Volkswagen Tiguan GTE Active promite 221 CP livrați către șosea cu ajutorul tracțiunii integrale 4Motion.
Cum funcționează sistemul hibrid de pe Volkswagen Tiguan GTE Active
Imediat după pornirea mașinii, aceasta va rula integral în modul electric (E-Mode). În mod normal, puterea este oferită doar de puntea spate, însă atunci când este detectată o pierdere a aderenței, putea față intră în acțiune. De asemenea, sistemul de tracțiune integrală poate fi activat și de șofer atunci când optează pentru funcția 4MOTION Active Control. Chiar și când acest mod este activat, mașina va porni rularea tot în modul electric.
Cât despre autonomie, Volkswagen a pregătit un set de baterii de 12,4 kWh care promit 32 de kilometri cu emisii 0. În plus, bateria poate fi încărcată fie cu ajutorul motorului pe benzină, asemeni unui hibrid convențional, fie de la priză, asemeni unui plug-in hybrid.
Accelerația de la 0 la 96 km/h are loc în 6,4 secunde, iar viteza maximă în modul electric este de 112 km/h.
La interior, nemții au pregătit un sistem de infotainment care comunică cu ocupanții prin intermediul unui ecran de 9,2 inchi. Acesta a fost prezentat în premieră internațională în cadrul CES 2016 și oferă compatibilitate cu tehnologiile Android Auto, Apple CarPlay și MirrorLink.