VW Arteon vs Volvo S90: Jocuri în înalta societate

vezi galeria foto

VW Arteon se află la prima confruntare a mărcii în clasa mare, iar adversarul este chiar de la început unul redutabil.


Lansarea seriei Arteon demonstrează că s-a ieșit din maniera convențională de a crea noutăți. Nava-amiral al flotei VW evadează din tiparele clasei. Are o formă fină, ce se întinde pe o lungime de 4,86 m, grilă frontală cât se poate de lată, semnătură luminoasă fină, totul legat prin contururi fluide, dar clare. O înfățișare despre care se pot spune multe, numai că ar fi ieftină, nu. La o primă privire apare inclusiv tentația de a-l asocia pe Arteon clasei de lux.

Astfel trebuie să faci pentru a atrage atenția când intri pe un teritoriu cu termeni stricți și conservatori. Volvo S90 e următorul exemplu de acest gen: când a fost lansat, a bulversat percepțiile legate de sedanurile mari cu lungimea sa de aproape 5 m. Motorizarea de bază furnizează 254 CP, finisarea e de cel mai înalt nivel, suspensia pneumatică și cutia de viteze automată cu 8 trepte contribuie la un confort foarte ridicat.


Și VW pune la bătaie tehnologie pretențioasă: tablou de bord digital, sistem multimedia controlat prin gesturi, suspensie activă DCC, funcții de cruise-control care țin cont de date specifice navigației. La nivel tehnic de ansamblu, însă, nimic nu este nou. Arteon se bazează, în esență, pe VW Golf. Așadar, caroseria sa e susținută de platforma MQB, de care „s-a tras’ un pic. Componentele trenului de rulare și motorizările se regăsesc la multe modele VW. Asta poate fi deconcertant.


Mulțumită respectivei arhitecturi, Arteon se conduce asemenea tuturor celorlalte automobile cu platformă MQB: ferm, lăsând o senzație de maturitate conceptuală. Chiar dotat cu jante de 20 de inchi, Arteon nu are de suferit în ceea ce privește confortul la rulare. Un alt test cu un model VW construit pe aceeași platformă demonstrează aceleași calități. Cu Volvo nu e la fel de bine. Jantele sale sunt tot de 20 de inchi, dar în caroserie ajung să se simtă unele vibra- ții. Propulsorul turbo de 2,0 litri are o sonoritate ceva mai intensă, iar răspunsul direcției devine un pic diferit în funcție de sarcină. Puntea din față se simte mai puțin fermă pe direcție.


Dincolo de nuanțele de rigoare dinamică, S90 generează o percepție de rafinament superioară. Designul interior curat, neaglomerat, place privirii. Din punct de vedere estetic, S90 se situează la un etaj superior față de VW Arteon. Mai puțin convingător e sistemul de operare al touchscreenului de pe consola centrală, cu care interacționezi ușor numai după ce ajungi să-l cunoști. La VW, meniurile și grafica sunt mai intuitive, înlesnind utilizarea. Dacă rigoarea și fermitatea sunt de lăudat în legătură cu majoritatea aspectelor dinamice, iată că acum le punem în discuție cu sincopele ce apar la opririle și pornirile dictate de sistemul start-stop. În modul de rulare Normal, programul cutiei DSG tinde să fie oarecum flegmatic, kickdown-ul intervenind întârziat și cu tentă de irascibilitate, dând impresia perturbării cursivității călătoriei.


În pofida proporțiilor considerabile ale caroseriei, adulții relativ înalți nu dispun de un spațiu pe măsură între șezutul locurilor din spate și plafon. Linia descendentă a pavilionului limitează înălțimea interioară în acea zonă. Pe de altă parte, hayonul cu decupare largă și posibilitățile de modulare se prezintă bine. Portbagajul poate fi extins până la 1557 litri, apropiindu-se de parametrii break-urilor. Bagajele mari pot fi îmbarcate fără probleme. Prețurile seriei VW Arteon încep din apropierea pragului de 50.000 de euro. La un preț apropiat de al unui Arteon TSI de 280 CP cu tracțiune 4×4 și cutie DSG, Volvo este mai puțin puternic și are numai tracțiune pe roțile din față.


 

 

Finanțare prin Porsche Leasing, avans (20%): 7.508 euro fără TVA, rata 426 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru VW Arteon 2.0 TSI 4Motion DSG, preț 37.538 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finanțat 30.030 euro, dobandă fixă EUR 5,89%, DAE 7,22%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

Verdict
Tehnic, VW Arteon și-a demonstrat aici superioritatea și reprezintă o alternativă serioasă în clasa mare. Dar nu e o prezență marcantă, personalitatea sa nefiind clar definită. Avem aici un Golf mai mare și mai pretențios.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE