Oferta de modele pentru Polo V este uriașă – de la TDI la GTI. Auto Bild îți arată care Polo este cea mai bună alegere.
Polo este noul Golf. Cel puțin, odată cu debutul lui Polo V (Model 6R) în primăvara lui 2009, modelul de clasă mică al celor din Wolfsburg și-a depășit condiția. Cu o lungime de 3,97 metri, acesta este cu numai 3 cm mai scurt decât un Golf III, dar oferă condiții de confort și siguranță net superioare pentru un spațiu comparabil.
Polo este, de asemenea, la fel de versatil ca și fratele mai mare. Dacă te decizi să alegi modelul mai mic, vei fi copleșit de varietatea de modele: două versiuni de caroserie, 14 motorizări cu diverse trepte de putere, trei cutii de viteze, trei linii de echipare și nenumărate opționale care fac alegerea dificilă. Care e cea mai bună opțiune pentru cumpărătorul de mașini rulate? Pentru cei care rulează preponderent în oraș, motorizarea foarte vivace cu trei cilindri de 1,2 litri cu 60 CP sau 70 CP este absolut suficientă.
Totuși, motorizările cu trei cilindri nu sunt minuni ale cumpătării, în special în sarcină și la viteze mai mari (consumul în test a fost de 6,1 l/100 km). Mult mai echilibrată este unitatea de 1,4 litri de 85 CP, mai ales că nici consumul nu este cu mult mai mare (6,3 l/100 km). Din păcate, aceasta nu este disponibilă (ca și puternicul și economicul motor 1.2 TSI) decât începând cu echiparea Comfortline în sus. Nu și la diesel. Varianta eco BlueMotion a armoniosului motor diesel 1.6 TDI de 90 CP (consum în test 4,5 l/100 km), dar și versiunea de 75 CP a acestuia (4,8 l/100 km) sunt disponibile și în echiparea de bază Trendline.
Motoarele TDI sunt o soluție doar pentru cei care parcurg mai mult de 10.000 km pe an. Este important de reținut când cumpărați un Polo TDI: după 150.000 km, VW recomandă înlocuirea filtrului de particule. Un filtru nou costă 1.500 de euro.
Chiar dacă motorizările TDI și TSI au denumiri mai atrăgătoare și un raport consum/performanțe mai favorabil, cea mai bună alegere pentru cei mai mulți cumpărători de mașini rulate este unitatea aspirată pe benzină de 1,4 litri/85 CP. Aceasta funcționează rafinat, consumul de 6,1 l/100 km este similar cu cel al unităților turbo, iar în privința fiabilității, te scapă complet de grija lanțului de distribuție și a defecțiunilor turbinei. Echiparea recomandată: Comfortline, fie și numai pentru sistemul de climatizare oferit standard.
Dar care-i treaba cu acest GTI de 180 CP? Aceasta este doar o opțiune pentru fani. Modelul cu performanțe sportive are costuri mari de exploatare, iar uzura este rapidă. Între timp, actuala generație Polo este pe piață deja de nouă ani, astfel că oferta de mașini rulate este luxuriantă. De multe ori, însă, modelul de clasă mică al celor de la Volkswagen nu este ocolit de defecțiuni. Unele probleme sunt inevitabile, fiind caracteristice multor modele din Grupul Volkswagen. Este vorba de problema lanțului de distribuție sau cutia DSG care sacadează – fiecare având costuri mari de remediere. În plus, rugina apărută prin zonele inferioare ale capotei motorului și pernele scaunelor în valuri trădează o calitate de fabricație care nu este la același nivel cu fratele mai mare Golf.
VW POLO: LANȚURI DE DISTRIBUȚIE RUPTE ȘI RUGINĂ LA ÎMBINĂRI
La TÜV, a cincea generație a lui VW Polo oferă o imagine convingătoare, ceea ce nu înseamnă că nu sunt și probleme. Cea mai mare sunt lanțurile de distribuție rupte, care pot apărea de timpuriu la motoarele TSI. Defecte de fabricație ale lanțurilor determină alungirea acestora – ceea ce se manifestă prin zgomote deranjante în timpul pornirilor la rece. O altă problemă la 1.2 TSI este turbina exemplarelor produse între 2010 și 2012. Defectarea unui regulator al presiunii turbo determina pierderi de putere. A existat o rechemare (codul 24V9 în caietul de service).
Un senzor defect poate determina declanșarea airbagului. VW a rechemat toate mașinile afectate pentru remediere.
Zgomote în timpul funcționării la rece sunt indicii clare ale unui lanț de distribuție alungit la motoarele 1.2 și 1.4 TSI. Trebuie acționat rapid: dacă se rupe sau sare, vă așteaptă o reparație capitală a motorului. La 1.4 TSI, înlocuirea costă 900 de euro.
Scurgeri de ulei
Mașinile Polo V (6R) din primii ani de fabricație au picat controlul TüV din cauza scurgerilor importante de ulei la motor și cutia de viteze.
Cutia cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, având codul DQ200, sacadează frecvent în timpul pornirii de pe loc și la schimbarea treptelor, cu fluctuații semnificative ale turației motorului. Cauza frecventă sunt ambreiajele uzate (în jur de 1.000 de euro) și ansamblul mecatronic defect (circa 1.200 de euro).
Verdict
VW Polo V este la fel de sigur și de confortabil ca și o compactă. Totuși, problemele tipice VW, ca lanțul de distribuție (la 1.2 și 1.4 TSI) și cutia DSG care smucește, determină reparații costisitoare. O alegere bună este motorul 1,4 l/85 CP oferit până în 2014, în combinație cu transmisia manuală, ambele foarte fiabile.