Se numește XEV YoYo și este descrisă ca prima mașină din lume construită folosind tehnologia de printare 3D. Cu toate că poate fi numită cu greu „mașină’, este o ofertă tentantă pentru mediul urban. Iată ce are de oferit!
Citește și:
Noi informații despre Dacia electrică: va fi cel mai scump model din gamă. Iată noul preț
Record mondial: Cel mai lung drum parcurs cu mașina electrică
Despre YoYo am auzit pentru prima dată anul trecut – cu toate că pe atunci se numea altcumva – și se pare că de atunci creatorii săi nu au pierdut timpul, pentru că sunt pregătiți să o lanseze pe piață! Asta, desigur, dacă va reuși să strângă cei 554.500 de dolari ceruți pentru punerea în practică a proiectului. Până acum s-au strâns doar 48.391 de dolari, cu 56 de zile rămase până la finalizarea campaniei Kickstarter.
Cu design și dimensiuni asemănătoare cu smart fortwo, XEV YoYo se prezintă ca o achiziție automobilistică drăgălașă, utilă și atentă cu mediul, pentru toți cei care caută o soluție alternativă de mobilitate urbană. Unul dintre avantajele unei mașini electrice este că nu are atât de multe piese în mișcare (precum un motor cu ardere internă), ceea ce face posibilă crearea sa folosind doar tehnologia de imprimare 3D.
Oficialii XEV au declarat că YoYo cântărește doar 850 de kilograme. Din punct de vedere al siguranței (la impact), producătorul spune că folosirea elementelor printate 3D conferă mai multă siguranță decât cele fabricate prin metode clasice, lucru pe care va putea să-l demonstreze la testele Euro NCAP dacă va intra în producție.
Nu există detalii tehnice despre motor, însă creatorii lui YoYo promit că mașina de serie va oferi o autonomie de circa 150 de kilometri și va putea fi încărcată cu ușurință de la prize domestice. Fiind un autovehicul destinat mediului urban, YoYo va avea o viteză maximă de 70 km/h.
Prețurile de achiziție vor începe de la 8.000 de euro (sau circa 10.000 de euro cu taxele incluse) și pot crește în funcție de numărul de opționale pe care viitorul proprietar le dorește; XEV spune că YoYo va avea un grad ridicat de personalizare.