Deși automobilele au o istorie de peste 150 de ani, au fost extrem de rare cazurile când inginerii au proiectat mașini cu volanul pe centru. De ce nu se regăsește acesta, în mod obișnuit, pe centrul bordului?
De-a lungul vremii au fost voci potrivit cărora volanul unei mașini ar trebui să stea pe centru pentru că astfel, șoferul ar putea să judece distanțele corect pe ambele părți și condusul ar deveni mult mai sigur. Iată trei argumente pentru a arăta de ce inginerii au preferat volanul pe una dintre cele două părți:
1. Lipsă de spațiu
Într-o mașină, spațiul este la mare căutare. Dacă volanul ar fi pe centru, designerul ar trebui să renunțe la un loc suplimentar. Astfel, în loc să stea doi oameni în față, ar sta doar unul singur, conducătorul auto.
2. Vizibilitatea șoferului în depășiri
În multe dintre țările lumii există drumuri cu o singură bandă pe sens. Dacă volanul ar fi pe centru, șoferului i-ar fi mult mai greu să se asigure în depășiri. Iar rata de accidente ar deveni mai mare…
3. Mașina ar fi mai puțin practică
În cazul în care volanul ar fi poziționat pe centru,conducătorului auto i-ar fi mult mai greu să se urce și să se dea jos din automobil. Evident, dacă păstrăm proporțiile dimensiunilor mașinilor zilelor noastre.