It’s the final countdown – ar spune rockerii de la Europe. Mai sunt 100 de săptămâni până când VW va declanşa pe piaţă un salt în materie de vehicule electrice.
Prima platformă tehnică de mare serie e deja gata, iar până la debutul oficial menţionat se va parcurge faza industrializării sale. La început nu vor fi cifre de producţie zdrobitoare, dar politica de preţuri va urmări atragerea clientelei în număr cât mai mare. În plus, va trebui găsit un echilibru între rentabilizare şi avansarea unor propuneri care să le surclaseze pe cele de la Tesla. Tocmai în acest scop, maşinile nu trebuie să fie doar performante, ci şi sexy. Apoi va conta şi ce vor putea oferi bateriile în regim de utilizare curentă.
Acum a devenit clar cum va lua startul epoca automobilelor electrice pentru grupul VW. Vor fi lansate trei modele care vor viza cu precădere utilizarea în mediul urban. Stilul lor va purta inspiraţia conceptului I.D.Pentru respectivele trei serii de vehicule a fost elaborat un limbaj stilistic diferit de cel cunoscut de la automobilele VW, urmărind crearea unei noi imagini de familie. După cum, pe drumurile din California, Tesla, Chevy Bolt sau BMW i3 se detaşează în peisajul stradal convenţional, VW vrea să obţină un astfel de efect cu automobilele sale electrice în Europa. Înfăţişarea conceptului I.D. defineşte această schimbare.
Cea mai inedită experienţă va fi oferită însă de I.D. Buzz, un fel de Bulli al zilei de mâine. Partea sa tehnică este similară cu a lui Crozz, dar designul caroseriei sale mizează pe un mesaj mult mai consistent. Noul stil VW este integrat aici într-o temă clasică. Toţi cei care au apucat să vadă maşina au privit-o îndelung şi au plecat mai departe cu un zâmbet pe faţă. Tinerii l-au primit cu degetul mare îndreptat în sus. Orice altceva am mai spune referitor la personalitatea sa va fi de prisos. Va fi produs în serie ceva de genul acesta? Da! Autonomie? Cel puţin 500 km. Cât de scump? Probabil vreo 45.000 de euro. Şi pe când lansarea? Se pare că nu mai devreme de 2021. Aşa e, mai avem ceva de aşteptat…
Mai întâi vor apărea I.D. şi I.D. Crozz, pentru care deja există o aşteptare din partea cumpărătorilor. După aceea va veni rândul lui Buzz. Rămâne de văzut cum va face faţă VW intervalelor de livrare şi dacă acestea vor deveni o presiune care va schimba programul. Între timp, numărăm împuţinarea săptămânilor care ne despart de marea ofensivă electrică VW: 100, 99, 98…
VW I.D. Buzz
I.D. Buzz e ceva important: vorbim aici despre resuscitarea lui Bulli. Fabricaţia de serie va demara în 2021, iar lungimea maşinii va fi ceva mai mică decât a actualului concept. Cu 4,75 m, Buzz se va înscrie între Sharan şi T6. Interiorul său va fi mai încăpător faţă de al acestuia din urmă, oferind 6 locuri deosebit de comode, plus un spaţiu pentru bagaje dimensionat cu largheţe în zona posterioară. Automobilul este dezvoltat în colaborare cu divizia VW Commercial Vehicles, în ofertă urmând să fie inclusă şi o versiune cu caroseria nevitrată, destinată livrărilor urbane.
VW I.D. Crozz
În principiu, este de aşteptat ca I.D. Crozz să înregistreze cele mai mari vânzări pe pieţele din SUA şi China. Automobilul are o lungime de 4,70 m, inspirând deopotrivă dinamism şi confort. Portierele din spate culisante nu se vor regăsi la versiunea de serie, în schimb, senzorii de pe pavilion vor fi acolo, ca parte a sistemului de deplasare autonomă.
VW I.D.
Una peste alta, acesta este Golful viitorului. Designul conceptului este în foarte mare parte relevant pentru înfăţişarea maşinii de serie (aceasta va fi lansată în 2019), diferenţele care vor fi vizibile fiind datorate mai ales unor detalii funcţionale. Cockpit-ul va fi mai puţin futurist, dar configuraţia scaunelor din spate va fi păstrată, Autonomia va fi de aproximativ 400 km.