Lada este lăudată pentru multe abilități, iar cea de a se târâ cât mai aproape de sol nu face parte din această listă. Sau cel puțin nu făcea până acum…
Citește și:
Tuning pentru Lada Niva! Pe bune?
Cea mai scumpă Lada Niva din lume
Lada Vision 4×4: Cum arată un SUV de clasă mică de la ruși!
Acestea sunt cele mai mari jante puse vreodată pe o mașină sport (VIDEO)
Lada Niva pare să fie aici de la începutul timpurilor, cu toate că nu este cea mai longevivă mașină din lume – se fabrică abia din 1977. Însă modul în care a evoluat (sau, mai degrabă, nu a evoluat) o face să iasă în evidență mai mult decât multe alte modele clasice.
Simplă (din punct de vedere tehnologic) și eficientă, Lada Niva este cunoscută ca fiind un mijloc de transport de nădejde, în special în zonele în care asfaltul lipsește cu desăvârșire, iar suprafața de rulare este una neprietenoasă.
Așadar, ideea de a trânti la pământ o Niva (transformând-o într-un veritabil lowrider) și a-i anula, practic, toate calitățile prin care s-a remarcat până acum, pare o idee prostească. Însă unii – cum ar fi băieții de la Iling Show, care se ocupă de restomoduri – și-au făcut o meserie din a găsi răspunsuri la idei prostești. Iar volumul de muncă depus pentru a transforma extrem o Lada Niva nu poate fi decât apreciat, indiferent de scopul vizat.
Proiectul lor este atât de aproape de sol, încât te miri cum de nu apar scântei în spatele mașinii atunci când se deplasează. Caroseria a trebuit, firește, decupată; roțile din spate au dus la îndepărtarea banchetei, iar adaptarea celor din față a fost posibilă doar prin decuparea capotei.