Mercedes-Benz a prezentat la Geneva noul CLA Shooting Brake, care va ajunge la clienți în toamna acestui an. Modelul va fi singurul în gama Mercedes care va duce mai departe tradiția Shooting Brake.
Noul CLA Shooting Brake este mai spațios decât modelul anterior, o caracteristică pe care o datorează dimensiunilor ușor mărite. Noul model este cu 48 mm mai lung decât înainte, 30 mm fiind absorbiți de ampatamentul mai mare. Portbagajul are acum o deschidere practică, mult mai largă (871 mm față de 635 mm), și volumul său fiind ușor mărit (505 litri față de 495 de litri).
Citește și:
Mașina-hamac ar putea fi cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată
Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?
Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?
Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Bucureștenii vor plăti impozite mai mari
După cum era de așteptat, noul CLA Shooting Brake are ca interfață cu utilizatorul sistemul Mercedes-Benz User Experience (MBUX), similar cu ceea ce cunoaștem de la Clasa A și CLA Coupé. Asta înseamnă că interacțiunea cu mașina se poate face prin intermediul comenzilor vocale „Hei, Mercedes!’. În cazul lui CLA Shooting Brake, MBUX este mai inteligent și recunoaște, printre altele, mișcările și gesturile, putând, de asemenea, face diferența între șofer și pasagerul din dreapta. Foarte interesant, sistemul nu dă rateuri atunci când alți pasageri intervin în conversație, răspunzând numai persoanei care l-a apelat ultima oară cu „Hei, Mercedes!’
În ceea ce privește comportamentul rutier, Shooting Brake seamănă cu CLA Coupé,ambele fiind astfel printre cele mai dinamice modele din segmentul compact. Opțional, poate fi configurat un tren de rulare adaptiv, care permite o plajă largă de reglaje între rularea confortabilă și stilul sportiv.
Cele mai noi sisteme de asistență din panoplia Mercedes se regăsesc la bordul noului CLA Shooting Brake. Camera și radarul îmbunătățite âi permit să analizeze traficul până la o distanță de 500 de metri înainte, precum și rularea parțial autonomă în anumite situații, spre exemplu la adaptarea vitezei înaintea intersecțiilor, sensurilor giratorii. Sistemul se numește Active Distance Assist Distronic și folosește datele din sistemul de navigație, fiind cunoscut deja de la Clasa S.
Gama de motorizări va include unități cu patru cilindri, cu vârful de gamă CLA 250, care în cazul versiunii Shooting Brake dezvoltă 225 CP (211 CP pe Coupé). Până la lansarea comercială din septembrie vom vedea noi unități modernizate, care vor fi disponibile cu transmisii manuale sau automate cu dublu ambreiaj, respectiv tracțiune față sau integrală 4Matic.