Galerie foto și informații complete despre noul Audi A4 (2016)

vezi galeria foto

Deși seamănă izbitor cu predecesorul său aflat pe piață de opt ani, noul Audi A4 este schimbat complet pe dedesubt, având o caroserie mai ușoară, motoare eficiente și tehnologie de ultimă generație.


O surpriză plăcută este și prezentarea versiunii Avant concomitent cu limuzina, în contrast cu abordarea rivalilor care au prezentat cele două variante de caroserie succesiv, lăsând câteva luni distanță între ele.

Noul Audi A4: platformă tehnică nouă și mai mult spațios

Concentrată atât pe eficiență energetică cât și pe performanță, platforma tehnică MLB cu tracțiune față și motor transversal folosită de noul Audi A4 este mai ușoară cu până la 120 kg, adăugând 21 mm la lungimea totală a mașinii și 12 mm la ampatament comparativ cu modelul anterior.


În ciuda creșterii în dimensiuni specifice ambelor versiuni de caroserie, noul Audi A4 Avant a câștigat doar 15 litri în plus pentru volumul portbagajului, care măsoară acum 505 litri. Prin rabatarea banchetei, această valoare se poate extinde până la 1.510 litri. Un alt atu al versiunii Avant este hayonul acționat electric, care intră în echiparea standard a mașinii. Paradoxal, volumul oferit de versiunea sedan rămâne neschimbată, măsurând 480 de litri. În schimb, pasagerii se vor simți mult mai bine în interiorul noului Audi A4, care oferă mai mult spațiu atât pentru picioarele pasagerilor din spate, cât și la umeri sau la nivelul capului.


Noul Audi A4: design mai masculin și multă tehnologie

Deși exteriorul noului Audi A4 pare mai degrabă o evoluție a predecesorului său, o privire mai atentă va scoate la iveală multe detalii care schimbă mult imaginea mașinii. Spre deosebire de modelul aflat acum pe piață, care are linii mai dulci, noua generație va avea un design mai ascuțit și mai masculin. Primul element care transmite această senzație este noua grilă a radiatorului desenată în noul stil Audi, cu linii drepte și muchii bine definite. Farurile pot fi dotate opțional cu tehnologia Matrix LED regăsită la modele superioare din gamă, iar blocurile optice posterioare dispun, de asemenea, de tehnologie LED.


Adevărata revoluție se ascunde însă în interior, unde noul Audi A4 a adoptat instrumentarul digital cu ecran de 12,3 inchi introdus de Audi TT. Noi sunt atât consola centrală cât și arhitectura generală a planșei de bord, iar ecranul escamotabil al centralei multimedia MMI are acum o diagonală de 8,3 inchi. Aceasta va integra noile interfețe Apple Car Play și Android auto, promițând o conectivitatea excelentă cu o gamă largă de dispozitive mobile. Tot nou este și sistemul de sunet „3D Audio’ semnat de Bang & Olufsen care dispune de 19 incinte acustice care totalizează 755 W.


Lumina ambientală din interiorul noului Audi A4 este configurabilă în 30 de nuanțe distincte, iar spoturile pentru citit din plafonieră sunt activate prin atingere. Cât despre materialele folosite și senzația pe care o oferă acestea la atingere, constructorul din Ingolstadt a dat tot ce are mai bun pentru ajunge un nou etalon al clasei medii premium.

Noul Audi A4: motoare mai eficiente

În ton cu tendințele actuale, noul Audi A4 oferă o gamă de șapte motorizări care oferă cel mai bun compromis între performanțe și consum redus de combustibil. Dintre acestea, trei sunt alimentate cu benzină iar patru sunt diesel, având puteri cuprinse între 150 și 272 CP. Consumul de combustibil a fost îmbunătățit cu 21 de procente comparativ cu modelul anterior, iar cel mai economic model din gamă, 2.0 TDI ultra de 150 CP, promite un nivel al emisiilor de carbon de numai 95 g/km.


Gama de propulsoare diesel este reprezentată de două unități de 2,0 litri și 3,0 litri, fiecare disponibilă în două trepte de putere. Astfel, motorul 2.0 TDI poate fi comandat în două versiuni de 150 și 190 CP, în timp ce rafinatul V6 este oferit în variante de 218 sau 272 CP.

Cu 320 Nm disponibili între 1.500 și 3.250 rpm, chiar și cel mai domol diesel 2.0 TDI este capabil să atingă 100 km/h în 8,7 secunde și are o viteză maximă declarată de 219 km/h. La extrema cealaltă, cel mai puternic motor TDI, cu cei 600 Nm ai săi, are performanțe demne de o mașină sport: 0-100 km/h în 5,3 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.

la fel de impresionante sunt și performanțele de consum ale motorului 3.0 TDI de 218 CP, care este considerat cel mai eficient motor V6 din lume. Acesta se mulțumește cu numai 4,2 l/100 km și are un nivel al emisiilor de carbon de 110 g/km.

La baza gamei de propulsoare pe benzină se găsește o unitate 1.4 TFSI de 150 CP, care este capabilă să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 8,9 secunde. Mulțumită unei construcții ultra-ușoare, acesta cântărește sub 100 kg cu toate accesoriile montate și promite un consum mediu de doar 4,9 l/100 km.

Cel mai puternic motor pe benzină este noul 2.0 TFSI, disponibil sub capota noului Audi A4 în două trepte de putere, de 190 și 252 CP. Acesta din urmă bifează accelerația de la 0 la 100 km în 5,8 secunde și se poate mulțumi cu numai 5,7 l/100 km.

Toate motoarele TFSI și cele TDI cu patru cilindri în linie vor fi cuplate la transmisii manuale cu șase rapoarte. Acestea sunt realizate pe baza unei unități complet noi, cu componente interne din magneziu, care cântărește cu 16 kg mai puțin decât generațiile precedente.

Cu excepția motorului diesel de top, pentru toate celelalte motorizări este disponibilă și o nouă transmisie S-Tronic cu ambreiaj dublu și șapte rapoarte, care înlocuiește atât Multitronic. Aceasta este disponibilă în echiparea standard pentru dieselul 3.0 TDI de 218 CP.

O transmisie automată cu opt rapoarte este singura opțiune pentru noul Audi A4 3.0 TDI de 272 CP. care dispune și de funcția coasting pentru reducerea consumului de combustibil. De asemenea, această versiunea vine doar cu tracțiunea integrală quattro.

În schimb, toate celelalte motorizări dispun de tracțiune față. Propulsorul pe benzină de top și toate dieselurile de peste 190 CP pot fi împerecheate opțional cu sistemul quattro. Acesta din urmă distribuie cuplul într-un raport de 40:60 între punțile față spate în condiții normale, dar poate varia acest raport până la 70:30 sau 15:85 atunci când se rulează pe suprafețe cu aderență scăzută. Sistemul quattro dispune și de o funcție torque-vectoring care frânează roata de pe interiorul virajului pentru un plus de agilitate.

Informațiile complete privind prețurile vor fi publicate spre sfârșitul acestui an, când sunt programate și primele livrări ale noului Audi A4.

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE