Cehii merg mai departe în ceea ce privește electromobilitatea. De astăzi, gama Skoda include un nou model. Poartă numele de Skoda Enyaq Coupe iV și va fi comercializat în două versiuni, cea standard și RS. Asemenea fraților VW ID4 și ID5, Enyaq Coupe este versiunea cu plafon plonjat a modelului Enyaq iV. Interesant este că modelul RS va avea exclusivitate pe piață în primele șase luni.
Nuanța oficială a vârfului de gamă Skoda se numește Mamba Green. Culoarea pune bine în valoare noul kit exterior sportiv, iar jantele de 21 de inchi (optimizate aerodinamic) completează pachetul.
Enyaq Coupe RS utilizează două motoare electrice, iar puterea maximă combinată ajunge la 299 CP și la un cuplu maxim de 460 Nm. În același timp, devine cea mai puternică Skoda construită vreodată în producția de serie. Accelerația 0-100 km/h se desfășoară în 6,5 secunde, în timp ce viteza maximă a primit o creștere cu 20 km/h față de modelul standard, ajungând acum la 180 km/h.
În același timp, versiunea Sportline a lui Enyaq Coupe poate fi configurată alături de acumulatorul de 62 kWh și poate primi motorizările cu 180, respectiv 204 CP (ambele cu tracțiune spate)
Și suspensia modelului Coupe a primit modificări față de versiunea standard a lui Enyaq. Puntea din față a fost coborâtă cu 15 milimetri, în timp ce spatele a fost coborât cu 10 milimetri.
Pentru modelul RS, cehii au integrat doar versiunea cu 82 kWh a acumulatorului. Acesta se poate încărca acum mai repede, ajungând de la 10-80% în doar 30 de minute. Autonomia promisă ajunge la 545 km, conform ciclului WLTP. Autonomia a crescut ușor mulțumită aerodinamicii îmbunătățite, Enyaq Coupe iV RS având un coeficient aerodinamic cu adevărat impresionant (Cx=0,234).
În echiparea de bază, modelul RS primește grila față iluminată numită „Crystal Face”. De asemenea, mașina beneficiază de farurile cu tehnologie Matrix LED. La interior, toate exemplarele Coupe primesc un plafon panoramic din sticlă, precum și un sistem multimedia cu display central de 13 inchi.
În ceea ce privește spațiul, Enyaq Coupe pierde doar 15 litri din portbagajul versiunii standard ajungând la 570 de litri, în timp ce spațiul disponibil pentru pasagerii din spate rămâne mai mult decât suficient.
Premiera internațională a fost organizată într-un cinematograf virtual, iar la intrare, vizitatorii își puteau alege locul în sală. Cele două modele au fost puse în valoare cu ajutorul a două producții cinematografice.
Oficialii Skoda au anunțat că în prezent lucrează la alte trei modele electrice și că până în 2030, estimează că mai mult de jumătate din vehiculele comercializate de compania din Mladá Boleslav vor fi 100% electrice.