Îngrijirea masinii: 4 metode neobișnuite de a prelungi viața automobilului tău

Fiecare șofer cunoaște cele mai bune metode prin care poate prelungi viața mașinii sale. Sau cel puțin așa crede. Sunt însă și metode mai puțin cunoscute, unele dintre ele aproape ciudate. Iată patru dintre acestea.

Schimbarea uleiului și reviziile regulate sunt o metodă simplă prin care mașina voastră poate rămâne multă vreme într-o formă de top. Alte metode de a prelungi viața mașinii nu sunt la fel de cunoscute, unele fiind chiar contraintuitive. Dacă ești genul de șofer care vrea să păstreze mașina cât mai mult timp posibil, avem pentru tine patru sfaturi mai puțin ortodoxe.

Metode neobișnuite: Spală mașina!

Metode neobisnuite

O mașină spălată nu numai că arată bine. Va dura mai mult, pentru că spălarea îndepărtează contaminanții care duc la apariția coroziunii. Cele mai expuse zone sunt cele de sub caroserie, dar și muchiile și îmbinările. Este recomandat să speli mașina în special iarna, pentru că materialele antiderapante împrăștiate în sezonul rece au un efect nefast asupra caroseriei mașinii tale.

Metode neobișnuite: Nu căra lucruri inutile!

Metode neobisnuite

Cu cât o mașină cântărește mai mult, cu atât va fi mai grea sarcina motorului, a suspensiei, a transmisiei și a frânelor. Implicit, și uzura acestora se va produce mult mai rapid. Pe termen lung, orice greutate suplimentară transportată inutil va adăuga uzură și va „tăia’ din kilometrii de viață ai mașinii tale. Este recomandat așadar să golești portbagajul de toate lucrurile inutile care s-au adunat acolo de-a lungul anilor. În cel mai rău caz, vei economisi astfel ceva combustibil.

Metode neobișnuite: Pornește blând!

metode

Stilul de viață actual este o alergătură continuă, iar acest lucru poate afecta și felul în care conduci. Când intri în mașină dimineața, primul gând este să pleci în trombă imediat ce ai răsucit cheia în contact, dar acest lucru nu este recomandabil. După ce a stat peste noapte, uleiul s-a scurs în baie, lăsând componentele sensibile ale motorului neprotejate. Dacă pornești imediat, frecarea va fi mai mare, la fel și uzura. Este recomandat să lași motorul să meargă 15-30 de secunde înainte de a pleca de pe loc, pentru a permite uleiului să ajungă la toate componentele esențiale. Apoi, primii kilometri nu trebuie să forțezi, condu calm și cu accelerări moderate.

Metode neobișnuite: Calc-o!

Metode neobisnuite

Mașinile moderne au transmisii optimizate pentru economie de combustibil, favorizând rularea motorului în zona de turații scăzute. Totuși, chiar dacă turațiile ridicate ard mai mult combustibil, regimul mai ridicat de turații place mai mult motorului. Chiar dacă pare să ducă la o uzură și mai mare, e indicat ca periodic, la fiecare câteva sute de kilometri (un rezervor), sa folosiți întreaga plajă a turometrului. Faceți asta numai când motorul este cald, în niciun caz la rece, pentru că altfel veți obține exact efectul opus. Turațiile ridicate vor permite arderea depozitelor de calamină de pe supape și camera de ardere.