Conduci liniștit când, deodată, pe bordul mașinii apare un mesaj care îți spune că nivelul uleiului de motor este prea mic. Pentru moment, n-ai motiv de panică. Completează cu cantitatea necesară, însă ai mare grijă să nu depășești nivelul maxim. Ce-i puțin, nu face bine, ce-i mult, strică. Dacă operația de completare a fost realizată corect, n-ar trebui să ai probleme în viitorul apropiat. Totuși, există și cazuri în care procesul de mai sus se repetă des, moment în care service-ul trebuie să devină prietenul tău cel mai bun. Măcar până scapi de problemă.
De ce nu trebuie să cumperi o mașină adusă din Germania – UN EXEMPLU PERFECT
Detalii șocante despre MICHAEL SCHUMACHER. Cum a ajuns să arate fostul pilot de Formula 1
Adio permis în format fizic! Ce le vom arăta polițiștilor!
Orice producător va trece în cartea mașinii care este consumul normal de ulei. Atât teoretic, cât și practic, uleiul unui motor nu ar trebui să scadă sub minimum între două schimburi. Din păcate, o serie de cititori AUTO BILD au reclamat probleme majore cu consumul de ulei în cazul motoarelor TSI și TFSI produse de grupul Volkswagen.
Cauzele sunt destul de variate. Capacul de la culbutori, bușonul de schimb de ulei, garnitura băii de ulei, segmenții de etanșare a pistonului în cilindru și nu numai. Și cum orice lucru nu se pierde, ci se transformă, de cele mai multe ori, uleiul devine fum. În cadrul testelor de anduranță realizate de AUTO BILD, au fost luate în considerare completările cu ulei, iar concluzia este simplă. Ce depășește doi litri de ulei completat la 100.000 de kilometri nu este în regulă. Campionul negativ al gamei este Skoda Superb 2.0 TSI, care la 1.000 de kilometri a „păpat 0,06 litri de ulei. Pe locul doi s-a clasat BMW 528i, cu un consum de 0,05 litri la 1.000 de kilometri. La polul opus, și cel corect, de altfel, se află Kia Rio 1.4 CVVT, Mazda CX-5 2.2 și Volvo V60 D2.
Ce înseamnă acest simbol de pe mașini! Nu te-ai fi gândit la așa ceva
Greșeala pe care toți șoferii o fac
MARE ATENȚIE! Nimeni nu-ți spune asta despre MAȘINILE DIN GERMANIA!
Dar lucrurile se schimbă odată cu trecerea timpului și cu acumularea numărului de kilometri. Spre exemplu, un Mercedes-Benz C180 Kompressor, fabricat în 2007, după prima sută de mii de kilometri realizată în anduranță a avut un consum de ulei de 0,13 litri la 1.000 de kilometri.
Astăzi, după 400.000 de kilometri, valoarea a ajuns la 0,5 litri la 1.000 de kilometri.
Unde s-a dus uleiul?
Parchezi mașina, oprești motorul și mergi în casă. A doua zi, dis-de-dimineață, o pată de ulei rămâne în urma ta. Scurgerile de ulei reprezintă o problemă comună, iar dacă ai noroc, vei avea parte și de semne ușor de interpretat, precum cel expus mai sus. Până acum, totul este simplu. După o spălare poți merge pe urmele lăsate de ulei și astfel vei descoperi problema. Dar ce te faci când nu ai o dovadă clară, precum petele de pe asfalt? În acest caz, pierderile sunt ceva mai greu de identificat. Pentru început, vezi dacă mașina scoate fum în momentul în care încărcătura crește sau dacă fumul este emanat constant, indiferent dacă ești doar tu la volan sau dacă, în mașină, se află toată familia pregătită pentru concediu.
Sfatul nostru:
O verificare a nivelului de ulei în mod regulat este obligatorie, fie că ai sau nu o masină veche. Pe parcursul vieții unui motor, consumul de ulei variază. În cazul în care se produce o creștere bruscă, vă recomandăm cercetarea problemei într-un service autorizat.
Martorii de bord – Peste 60 de semne explicate
Știi ce simbolizează dungile acestea de pe anvelope?
E gata! Chinezii au inaugurat tunelul rutier aflat la cea mai mare altitudine | VIDEO
Pana cand Skoda mea Superb din 2010 , 1.8 STI, s-a încadrat în 0.5 l / 1000 km ă fost totul ca la carte. Cartea masinii prevede acest consum de ulei. Nu mi s-a parut normal dar ce era sa fac ? La 84k km a ajuns sa consume 1.5 l / 1000 km. Era in 2014 si nu mai era in garantie. Am plătit 7700 lei pt. EL la motor. Se pare ca au rezolvat problema. Acum am 125k km si pot spune ca nu mai consuma strop de ulei de la un schimb la altul. Ăsta e. Am luat teapa , am scapat de teapa pe banii mei iar acum e o.k. Cu excepția sunetului motorului la ralanti. Suna ca un diesel de ultima generatie dar am inteles ca toate TSI-urile au un sunet diferit de alte benzinare. Poate mai sunt si altii care au această problemă. Singura soluție este RK la motor: schimb pistoane, segmenti, biele, cred ca si cuzineti + intinzator lant distribuție. Drumuri bune fără evenimente neplăcute tuturor.