Poți să ieși la vopsea fără să dai un ciocan?

vezi galeria foto

Teoretic, cu setul de reparație Manelord, deformările mici și măricele pot fi făcute să dispară de pe caroserie în numai 30 de minute. Este acest kit de 27,99 de euro o propunere de luat în serios?


Prea frumos ca să fie de-a dreptul adevărat: cu o investiție simbolică și o după-amiază de lucru ai putea face să dispară micile înfundături de pe caroseria mașinii. Pe Amazon poți găsi peste 150 de opinii favorabile referitoare la setul de reparație Manelord, ceea ce te va impulsiona să treci la acțiune.

Cumpărarea prin internet și livrarea nu pun probleme deosebite, iar producătorul povestește cât de ușor este să repari îndoiturile care nu necesită vopsire, indiferent cine ai fi. „Chiar și fetele se vor descurca lejer’, susține furnizorul de pe Amazon.


Tehnicianul Tobias Wasser de la atelierul de reparații pentru caroserii APS-Hamburg are ani buni de experiență în repararea caroseriilor în manieră minim-intruzivă. Despachetând setul nostru de scule, observă: „Este marfă chinezească din cea mai ieftină. Va fi amuzant să vedem dacă se poate face ceva folositor cu lucrurile astea.’ Până una-alta, mica presă este lesne de asamblat și de adus la stadiul funcțional.

Pliantul cu instrucțiuni recomandă o curățare cât mai bună posibilă a zonei de intervenție, inclusiv cu aplicarea unui degresant (care nu vine în pachet). În plus, ar prinde bine încălzirea părții îndoite. Altfel, riscul desprinderii vopselei în faza tragerii devine semnificativ. Prima problemă: rezervele de gel adeziv termic incluse în pachet nu se potrivesc la cele mai uzuale pistoale de încălzire.


Diametrul lor este prea mic, măsurând doar vreo 7 mm. Din nefericire, instrucțiunile nu dau niciun detaliu despre motivul pentru care este oferit atât gel adeziv galben, cât și negru. Dar, cel puțin, ar trebui să putem îndrepta convenabil și fără dificultăți tabla mașinii.


În acest scop, se fixează punctul de tragere cât mai bine și se acordă atenție ca acesta să vină la unghiuri perfect normale pe suprafața de priză față de direcția de tragere – în caz contrar, nu este exclus ca aplatizarea unei îndoituri să ducă la formarea alteia. În general, o singură intervenție este suficientă pentru îndreptarea unei îndoituri ușoare. Din păcate, sunt șanse considerabile ca îndreptarea să nu iasă perfect. Așadar, vizitele pe la un service specializat au mari șanse să fie, de fapt, inevitabile.


Atenție! Utilizând spatula galbenă din plastic pentru îndepărtarea reziduurilor de gel adeziv de pe caroserie, riscați să deteriorați vopseaua. Pentru un rezultat convenabil al intervenției este necesară o atenție considerabilă în fazele de pregătire și de finalizare ale acesteia.

Să nu uităm de cheltuielile adiționale de care este nevoie pe lângă setul de reparație chinezesc: degresant, pistol cu gel termic, substanțe pentru curățarea plasticului și polish. Acestea tind să dubleze investiția, achiziția lor presupunând vreo 70 de euro. Prin urmare, dacă nu aveți vreo ambiție sau inspirație deosebite, vizita la un atelier de caroserii se arată a fi preferabilă. Cu o cheltuială comparabilă și fără niciun efort suplimentar vă veți vedea mașina reparată cum trebuie, fără compromisuri.


 

Pașii necesari

1. Înainte de începerea reparației, verificați dacă aveți tot ce e necesar conform listei incluse în pachetul kitului (pachetul nu conține tot) și asamblați presa.

2. Adaptoare pentru prinderea cu adeziv termic, după forma și mărimea deformării de pe caroserie. Care e mai potrivit, afli ulterior, din experiență. Auch!

3. Pregătire. Adaptoarelor li se aplică adeziv termic și apoi urmează lipirea lor pe caroserie. Pistolul pentru adeziv nu este inclus în pachet. Problematic.

4. Precizia amplasării adaptoarelor e de importanță maximă pentru rezultatul intervenției. Profesioniștii lucrează pe dinăuntrul elementelor de caroserie. Iluminarea ajută mult.

5. Îndreptare. Trageți progresiv și centrat pe axa deformării. Dozați forța cu grijă. Atenție: trăgând prea tare, poate apărea o deformare în exterior, ca o reflectare a celei inițiale.

6. Curățare. Reziduurile de gel adeziv se lasă greu îndepărtate de pe tabla mașinii. Spatula din plastic nu e cea mai bună variantă. Profesioniștii folosesc dizolvanți speciali.

7. Intervenția colegilor germani pe un Golf Cabrio mai vechi nu a corespuns așteptărilor. Arată ceva mai bine, dar nu cum ar trebui. Vopseaua s-a deteriorat. N-am făcut nicio afacere!

 

La ce ar putea fi bun?

Înfundăturile din parcare și cele datorate grindinei pot fi reparate, în unele cazuri, fără revopsire și la preț decent. Dacă avem de-a face cu deformări profunde și cu muchii vizibile, acestea se cer a fi tratate într-un service cu vopsitorie.

 

Sfatul nostru

Acest set de reparație constituie o investiție proastă. Chiar dacă ar fi și mai ieftin, achiziția este greu de justificat. Eventualii amatori ar trebui să-și exerseze talentul mai întâi pe piese de caroserie de la dezmembrări. Până atunci, avem specialiști PDR în țară!

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE