Compactele premium se maturizează! Audi A3 va ajunge în curând să ruleze autonom și va avea motoare mai puternice, cu puteri de până la 420 CP. Rivalii de la BMW vor lansa noua Seria 1 cu tracțiune față, iar Mercedes-Benz va face o Clasa A mai confortabilă decât actuala generație.
În cadrul Salonului Auto de la Detroit, Mercedes-Benz a lansat versiunea restilizată a lui GLA, care primește același tratament cunoscut deja de la CLA și Clasa A. Audi a prezentat un concept de SUV-Coupe denumit Q8, iar VW a adus o versiune cu ampatament extins a lui Tiguan, denumită Allspace. Kia a surprins publicul cu noul Stinger, iar AMG a prezentat un facelift timpuriu pentru modelul sport GT. Și Porsche a venit cu noutăți, prezentând versiunea GTS pentru 911, iar Lexus revine în clasa de lux cu noul LS, cu un design care taie respirația.
Volkswagen renaște rețeta originală folosită la primul Golf GTI, sub forma unui Up! cu steroizi. Acesta se numește Up! GTI și promite 115 CP plini de satisfacții. Mergem câteva clase mai sus și trecem în noul Audi A5 Coupé, pe care l-am condus pentru prima dată în România. Tot în acest număr puteți citi impresiile noastre despre Opel Astra 1.4 Turbo, Dacia Logan MCV 1.5 dCi și Mazda6 Skyactiv-G 2.5.
La rubrica de teste comparative am adus trei breakuri compacte cu motoare diesel: Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW și Renault Megane Estate. Apoi am trecut în două limuzine cu motoare diesel foarte puternice, pe care le-am testat pe circuit: BMW 750d xDrive și Porsche Panamera 4S Diesel. Tot pe circuit am comparat și două modele care poartă celebrul acronim GTI – VW Golf GTI și Peugeot 308 GTi.
Cum este mai bine să avem anvelopele de iarnă – late sau înguste? Am aflat răspunsul dintr-un test practic cu pneuri în cele mai reprezentative dimensiuni. La rubrica second-hand am comparat primele două generații ale lui Audi TT, iar în încheiere, am prezentat orașul-muzeu Sighișoara, văzut de la bordul noii Toyota Corolla.
Lectură plăcută!