Noul Peugeot 208 a fost prezentat înaintea Salonului Auto de la Geneva și, după cum era de așteptat, gama modelului de clasă mică al francezilor va include o versiune pur electrică. Noul 208 împrumută nu doar look-ul fratelui mai mare 508, ci și tehnologia acestuia.
De la generația anterioară, Peugeot a păstrat doar denumirea, absolut totul fiind complet nou. 208 este construit pe noua platformă CMP, dedicată modelelor de clasă mică și compactă ale grupului PSA, și are un aspect mult mai agresiv. Noua platformă modulară CMP a fost optimizată pentru a putea oferi atât sisteme de propulsie convențională, cât și unul full electric.
Motorizările covenționale sunt cele pe benzină cu trei cilindri, de 1,2 litri, în versiuni de 75 CP, 100 CP și 130 CP, precum și un nou diesel cu patru cilindri de 1,5 litri/100 CP. Versiunea electrică este propulsată de un motor electric de 100 kW (136 CP) furnizat de Continental. Acesta este alimentat de o baterie Li-Ion cu capacitatea de 50 kWh, capabilă să ofere suficientă energie pentru un parcurs de 340 km în ciclul WLTP, echivalentul a 450 km după standardul NEDC.
Citește și:
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Accident grav: Un Tesla Model X a intrat într-un copac, apoi a luat foc
Șoferii bucureșteni vor plăti impozite mai mari, începând din 2020
Uber este disponibil acum într-un nou oraș din România
Cum se acordă stelele Michelin în Ghidul Verde pentru România
Un șofer român și-a distrus roțile într-o groapă, iar autoritățile chiar îl vor despăgubi
Dacă informațiile tehnice pentru motorizările convenționale sunt deocamdată în curs de omologare, francezii sunt mult mai vocali în privința lui e208: acesta atinge o viteză maximă limitată la 150 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. Masa sa este sensibil mai mare decât cea a modelelor motorizate convențional – 1.455 kg față de aproximativ 1.150 kg.
Noul Peugeot 208 are dimensiuni exterioare ușor crescute față de modelul anterior, cu o lungime de 4,06 metri și un ampatament de 2,54 metri. În partea frontală, grila este încadrată de farurile în trei segmente și de luminile de zi care ne duc cu gândul la carnasierii unei feline.
În interior regăsim faimosul i-Cockpit 3D, pe care-l cunoaștem de la 508 și 3008, dar și controversatul volan îngust al francezilor, peste care privești panoul de instrumente. Toate sistemele de asistență moderne sunt la bordul noului Peugeot 208, inclusiv asistentul de bandă cu control activ al direcției sau ultima generație a sistemului de frânare autonomă, cu detectarea pietonilor și bicicliștilor atât ziua cât și noaptea, la viteze de până la 140 km/h.
Update: galerie foto de la Salonul Auto de la Geneva 2019.