Kia prezinta la Geneva un concept de model de clasa mica de lifestyle care se doreste o alternativa la Citroen DS3 si Mini Cooper S.
Ajuns presedinte la Kia, designerul de meserie Peter Schreyer are ganduri mari.
Pe langa modelele clasice, de volum, Kia propune un concept curajos de model de lifestyle, care se incadreaza la limita inferioara a clasei mici. Cu 3,88 metri lungime, 1,77 metri latime si 1,35 metri inaltime, conceptul Provo este cu 16 cm mai lung decat Mini, fiind in acelasi timp mai lat cu 9 cm si mai scund cu 6 cm.
Ampatamentul de 2,53 metri promite spatiu ca intr-o masina de clasa mica in timp ce jantele de 19 inci incaltate cu pneuri 225/40 ii confera un aer foarte dinamic.
Conceptul a fost dezvoltat special pentru Europa, in studioul de design de la Frankfurt.
Sub capota se afla tehnologie de ultima ora. Noul motor turbo pe benzina de 1,6 litri de 204 CP antreneaza puntea fata iar un motor electric de 45 CP antreneaza puntea spate in anumite situatii. La acceleratii puternice sau in virajele rapide cand e nevoie de mai multa tractiune acesta intra automat in functiune insa poate propulsa si singur masina prin activarea unui buton atunci cand se parcurg zone agglomerate prin orase.
Transmisia se realizeaza prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, care dispune si de padele in spatele volanului.
Pe franare, motorul electric actioneaza ca generator iar in plus, motorul termic dispune de sistem start&stop.
Scaunele sport sunt fixe insa se poate regla pedalierul si coloana de directie.
Plansa de bord dispune de un display digital care se poate configura diferit in trei moduri: normal, cruise si track. Pe modul track apare un turometru amplasat central de mari dimensiuni, harta circuitului si timpul pe turul de circuit.
Kia nu da nicio informatie privind o viitoare productie de serie insa nu este imposibil ca un astfel de model cu propulsie clasica sa intre in productie de serie intr-un viitor nu prea indepartat.
Seful de design Gregory Guillaume de la centrul de design din Frankfurt spune clar: Provo nu este doar o experienta stilistica. Sub capota se afla o propulsie adevarata’.