Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii nipone. Deși numele său ar putea să ne inducă în eroare, CX-30 este încadrat între CX-3 și CX-5 în gamă.
Niponii au adus la Salonul Auto de la Geneva noul CX-30 în premieră mondială și ne-au spus din timp că este vorba despre un nou SUV compact. El împarte platforma tehnică cu Mazda3 de noua generație și poate fi comandat și cu noul motor SkyActiv-X. Cel din urmă este primul agregat alimentat cu benzină care poate funcționa și cu aprindere prin compresie.
Citește și:
Mașina-hamac ar putea fi cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată
Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?
Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?
Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Bucureștenii vor plăti impozite mai mari
Cel mai probabil, cele două motoare oferite în prezent în gama Mazda3 își vor găsi loc și sub capota lui CX-30, deci vom avea un SkyActiv-G de 122 CP și un SkyActiv-D de 116 CP. Ambele vor fi oferite și cu transmisie automată, la fel cum se întâmplă și pentru frații săi hatchback și sedan de clasă compactă.
La fel ca noua generație a lui Mazda3, noul CX-30 este disponibil și cu un sistem de tracțiune integrală i-Activ AWD, precum și cu sistemul G-Vectorning Control Plus. Cel din urmă este echipat și pe modelele cu tracțiune față și limitează cuplul motor în viraje pentru a îmbunătăți confortul la rulare. Odată cu anunțul oficial, am aflat și că noul CX-30 are o lungime de 4.395 milimetri și o lățime de 1.795 milimetri. Ampatamentul său este de 2.655 de milimetri, în timp ce portbagajul oferă un volum de 430 de litri.
Un alt element în comun cu Mazda3 este sistemul mild-hybrid de 24V. Acesta integrează un starter-generator de 6kW, conectat la arborele cotit printr-o curea, care ajută motorul cu ardere internă la accelerație, îl pornește și îi și încarcă bateria.
Ceasurile de bord pot primi un sistem de camere cu infraroșu care urmăresc ochii șoferului și pot identifica situațiile periculoase în care conducătorul auto nu este atent la drum și să acționeze într-o situație de urgență mai rapid în contextul în care cel de la volan nu răspunde la stimulii audio și vizuali.
Debutul comercial al noii Mazda CX-30 va avea loc în vara anului 2019. În apropierea acestei date vom afla și prețurile sale pe piața internă și vom avea și un testdrive publicat în revista Auto Bild România.