Cum e cu achiziţia unei maşini second-hand din spectrul celor „de vis care ar fi fost o plăcere prea scumpă la preţul de nou? Auto Bild vă propune 8 variante de răspuns la această întrebare!
Porsche Boxster de la 10.000 Euro: Preţ de superofertă la accesul în lumea Porsche
Faptul că Porsche Boxster e un automobil decapotabil ne preocupă aici tangenţial. Ceea ce contează cu adevărat este că avem de-a face cu o adevărată maşină de vis, un Porsche autentic cu motor cu 6 cilindri şi tracţiune spate, încă nedeviat spre obezitate. Configuraţia motorului este reprezentativă pentru ADN-ul mărcii. Pentru cine nu e dispus să plătească taxele legate de cilindree, notăm că, spre deosebire de cazul actualei generaţii, nu au existat şi versiuni turbo cu 4 cilindri, de cilindree mai mică.
Un alt aspect pe aceeaşi idee: cine a prins gustul răspunsului în forţă al actualelor motoare turbo ar putea fi deconcertat de urcarea în ture progresivă, nu agresivă, a propulsoarelor aspirate care echipau prima generaţie Boxster. N-are importanţă dacă luăm, de exemplu, versiunea de 204 CP sau varianta S, de 252 CP – toate oferă acea implicare în conducere tipică Porsche, la un loc cu satisfac- ţia rulării la viteze mari. În pofida faptului că motorul este montat în poziţie centrală, disponibilitatea spatelui spre a derapa e destul de pregnantă. Din fericire, feedback-ul maşinii privind tendinţele de mers e lesne de „citit’. Cei care vor cumpăra exemplare produse înainte de anul 2000 (atunci a intrat ESP în dotarea standard) ar trebui să ţină cont de asta.
Pe lângă luarea în serios a pilotajului, exemplarele din primele contingente mai suferă şi de scurgeri de ulei din cauza unor probleme cu garniturile blocului motor. Nu acestea pot fi cele mai neplăcute defecte, pe a căror listă intră rulmentul intermediar al arborelui cotit – eventuala lui cedare duce la distrugerea motorului. Achiziţionarea unei maşini cu istorie de service clară este preferabilă.
Plus/minus
+ cota de preţ va creşte în viitor
+ bună protecţie anticorozivă
– piesele sunt scumpe
– exemplarele neglijate ar putea necesita reparaţii costisitoare
Land Rover Defender de la 18.000 Euro: Nu se ţine bine pe drum, face zgomot şi nici nu-i frumos. Dar e irezistibil!
Cine a apucat vreodată să ia loc în poziţia ciudată de la volan şi să-l conducă ştie deja: Defender nu are caracter retro, ci este o maşină veche adevărată. Poziţia scaunului faţă de pedale şi volan e dezaxată, iar dieselul are un sunet aspru, total nefiltrat. Această cutie colţoasă pe roţi vine din alte vremuri. Să nu uităm că prototipul seriei datează din 1946.
şansele de a purta o conversaţie plăcută cu pasagerul din dreapta în timpul călătoriei pe autostradă sunt reduse: nivelul de zgomot ridicat e doar primul factor care descurajează aşa ceva, urmat fiind de direcţia imprecisă la viteze ridicate şi stabilitatea afectată de centrul de greutate înalt şi sensibilitatea la vânt lateral. Adăugăm aici şi limitele prestaţiilor la frânare.
şi atunci, de ce este Defender atât de dorit? |nainte de toate, pentru robuste- ţea constructivă, care (fără a fi neapărat cea mai ridicată din clasa offroad) este superioară faţă de a oricărui SUV modern. şi nu e vorbă în vânt: în prezent, două treimi din totalul exemplarelor fabricate încă sunt în circulaţie. Dincolo de implicaţiile funcţionale ale robusteţii, senzaţia pe care ţi-o oferă te încurajează să mergi spre noi încercări. Chiar şi mersul până la supermarket cu un Defender capătă iz de aventură.
Defender se găseşte, în general, la preţuri ridicate. Dacă tot e să dai bani relativ mulţi, măcar să fie pe o maşină care se prezintă bine şi are cartea de service la zi. Tehnologia sa e simplă, problema cea mai importantă rămânând rugina. Elementele de aluminiu ale caroseriei sunt prinse cu nituri pe o structură de oţel – aceasta tinde să ruginească, fapt care nu se observă uşor cu ochiul liber.
Plus/minus
+ statut solid de model clasic
+ destul de fiabil, bune aptitudini 4×4
+ piese uşor de găsit
– frâne ineficiente
– nicio dotare de siguranţă pasivă
– confort aproape inexistent
Mercedes S 350 de la 12.000 de Euro: Luxul suprem la preţ de VW Golf!
Dacă există ceva ce au în comun managerii din business, vedetele de cinema şi politicienii de cel mai înalt nivel, acesta este piedestalul lor mobil: Mercedes Clasa S. De-a lungul deceniilor, nava-amiral a mărcii din Stuttgart a rămas o referinţă de confort şi tehnologie avansată, ceva aproape inaccesibil muritorilor de rând. Dar lucrurile au început să se schimbe datorită deprecierii induse de fabricaţia în număr mare. Cea de-a noua generaţie (cod de proiect W 221), lansată în 2013, poate fi găsită acum pe piaţă la pre- ţuri de 10.000 de euro. Maşina e spaţioasă, performantă şi rulează confortabil datorită suspensiei pneumatice. Pe de altă parte, eventualele sale reparaţii nu vor costa puţin. Acestea fiind spuse, un exemplar luat pe la 15.000 de euro de la un dealer care oferă garanţie va merge mult şi bine.
Plus/minus
+ confort senzaţional
+ nivel de siguranţă ridicat
+ preţuri depreciate
– parte tehnică pretenţioasă şi complexă
– dieselurile au conformitate doar Euro 5.
excepţie: S 350 BlueTec
Ford Mustang GT de la 10.000 Euro: Calul sălbatic cu inimă V8
Pentru cei pe care discuţiile despre maşini electrice, economice şi car-sharing îi deprimă, avem o propunere sigură. Încă din anii 60, Ford Mustang domneşte în segmentul maşinilor sport ieftine echipate cu motoare V8. Ford a lansat cea de-a patra generaţie a seriei în 2004, mizând pe un design de orientare retro, un tribut adus succesului de proporţii epice al primei generaţii. Ideea a avut efect, vânzările lui Mustang crescând, încă o dată, exploziv.
Cutia automată cu 5 trepte pune destul de bine în valoare puterea motorului V8 aspirat de 4,6 litri, iar sunetul său plin generează o ambianţă minunată. Puntea rigidă din spate nu serveşte nici ideii de sportivitate, nici confortului. Din ferici re, direcţia este precisă şi asistarea e bine dozată. Americanii deja consideră acest model ca fiind clasic. Conducerea sa în regim rapid are un iz de provocare, dar, la urma urmei, de ce nu? Visul V8 nu a fost niciodată mai abordabil.
Plus/minus
+ tehnică simplă şi solidă
+ preţuri mici la piese
+ bune performanţe, sunet amplu
– calitate de finisare mediocră
– cotă de preţ stabilă
– consum mare (mediu 13,5 l/100 km)
VW T4 California de la 15.000 Euro: Bulli, Sau O maşină în numele libertăţii!
Plaje nesfârşite, focuri de tabără, aventură, trai liber. Nicio altă maşină europeană nu a oferit toate acestea la un loc aşa cum a făcut-o minibusul VW, poreclit Bulli. În 1990 a fost lansată generaţia T4 a seriei, oferind un interior mai mare, o protec- ţie anticorozivă mai bună şi un motor amplasat în faţă. În sfârşit, s-a simţit un progres real în materie de putere şi confort. Variantele California sunt, de departe, cele mai căutate. După caz, pot avea la bord plită de gătit, frigider şi paturi – cam tot ce trebuie la camping. Cei interesaţi ar trebui să nu uite că un T4 de cel puţin 15 ani vechime nu prea poate să se fi păstrat fără rugină. Nici costurile de exploatare nu trebuie trecute cu vederea. Un exemplar California cu motor TDI în stare bună costă vreo 20.000 de euro – iată preţul libertăţii.
Plus/minus
+ fără probleme de înălţime în parcări subterane
+ confort la rulare de maşină familială
+ cotă de preţ stabilă
– zonele ecologice sunt inaccesibile pentru TDI
– oarecare predispoziţie la coroziune
– ţintă predilectă pentru hoţi
Mazda MX-5 de la 6.500 Euro: Plăcerea în nuanţe ruginii
Ideea de a-l crea pe MX-5 a adus un succes mult peste aşteptări. Prima generaţie a apărut în 1989 şi vânzările au luat rapid proporţii. Cererea nu a făcut decât să crească de la an la an, roadsterul uşor cu tracţiune pe roţile din spate ajungând o figură legendară. Lui MX-5 i se datorează reinventarea clasei şi apariţia unui val de roadstere sub multe alte mărci. De la începuturi şi până acum, Mazda nu a schimbat mare lucru la esenţa conceptului. A treia generaţie (2005) promite astăzi plăcerea rulării sportive în aer liber la preţuri de ordinul a 6.500 de euro. Mazda MX-5 e fiabilă şi solid asamblată, iar valoarea sa este mai stabilă decât a majorităţii maşinilor premium. Nu există niciun motiv de reproş la adresa sa? Ba da, sensibilitatea la coroziune. La acest capitol, Mazda ar fi trebuit să nu mai păstreze nimic din caracterul maşinilor englezeşti.
Plus/minus
+ sportivitate reală, datorată tracţiunii spate
+ costuri de exploatare reduse
+ parte mecanică solidă
– caroserie insuficient protejată la coroziune
– piese destul de scumpe
– spaţiu interior şi portbagaj limitate
Bmw i3 de la 19.000 de Euro: Atât de diferit şi, totuşi, un BMW autentic
Acest vehicul total atipic reprezintă convingător culorile mărcii BMW? Da, pentru că BMW i3 se face remarcat într-o clasă în care maşinile altor mărci plictisesc. Costurile cu alimentarea abia dacă se apropie de ale unui microcar convenţional, întreţinerea aproape că nu există, nu pierde ulei, nu pierde antigel. Dacă mai era nevoie, o spunem acum: acest automobil electric cu tentă premium e foarte fiabil. Auto Bild a desfăşurat un test de anduranţă cu un astfel de exemplar de-a lungul a 5 ani şi nu mai puţin de 88.000 km, de-a lungul căruia nu au intervenit probleme demne de menţionat. Caracterul său conceptual este impresionant, fie că place, fie că nu – ca urmare, în timp, s-a închegat un cerc de adepţi serioşi ai maşinii. Buna vizibilitate şi ergonomia interiorului contribuie la plăcerea conducerii în oraş. Da, aici avem de-a face cu amprenta BMW, însă pusă asupra unei viziuni cu totul noi.
Plus/minus
+ costuri de exploatare reduse
+ niciun punct slab la partea mecanică
+ foarte agil în trafic urban
– concept nepotrivit al portierelor
– întreruperi la cablul de alimentare (120 de euro)
– autonomie redusă (120 km), încărcarea durează
Mini Cooper S Clubman de la 8.000 Euro: Orăşean get-beget cu valoare adăugată
Să recunoaştem, nu latura practică a maşinilor Mini e motivul pentru care le dorim. La Clubman, volumul maxim al portbagajului nu depăşeşte 930 l. Ce-i drept, maşina este o reuşită din punct de vedere al designului, cu elemente de identitate bine plasate şi detalii originale semnificative – vezi portiera laterală care se deschide, cum s-ar zice, contra vântului. Nu poţi transporta prea multe lucruri cu el, dar o vei face cu eleganţă. Varianta Cooper S dispune de 184 CP şi nu glumeşte în privinţa aptitudinilor dinamice. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se rezolvă în 7,5 s. Totul se întâmplă într-o manieră atât de incitantă, încât frecven ţa inimii celui de la volan tinde la o sincronizare cu turaţia. Mini Clubman nu merge, ci iese pe stradă ca pe un teren de joacă. Nu căutaţi motive serioase pentru a cumpăra această maşină.
Plus/minus
+ comportament de mare acurateţe datorat suspensiei riguroase şi direcţiei precise
+ rezerve generoase de putere
– defecţiuni ocazionale la motor
– calitatea finisării perfectibilă
– preţ relativ ridicat şi pe piaţa SH