Atenție, SUV chilipir! Un Audi Q7 ajunge, după nouă ani, la prețul unei Dacii. Să fie oare posibil?
Cel mai mare model din gama audi are deja nouă ani. E semn clar că prețurile au scăzut semnificativ. Dacă noi depășeau 50.000 de euro, primele exemplare comercializate costă acum doar un sfert din prețul inițial. Dar modelele ieftine sunt aproape imposibil de găsit. De cele mai multe ori, dealerul afișează mesajul „se vinde doar companiilor sau pentru export. De ce? Aceasta este o metodă prin care dealerul se spală pe mâini de garanția obligatorie în cazul vânzării către persoane particulare. Reușim oare să găsim un Audi Q7 ieftin? Vom vedea.
În piață se găsesc modele Audi Q7 chiar și de la 13.000 de euro. Dar e greu să pui mâna pe unul. Primii trei dealeri: „Nu, e pentru mine mașina, nu vând. Dealerul numărul patru: „Kilometrajul este corect, dar caietul de service nu mai există. Dealerul numărul cinci: „Auto Bild? Nu se poate. Dealerul șase: „Nu, nu vindem persoanelor particulare. Dealerul șapte: „Nu!. Până acum, niciun rezultat.
După multe telefoane, găsim un model 2007 la un dealer din zona Hamburg, motorizare 3.6 FSI, la 21.800 de euro. Cel mai ieftin pe care l-am putut găsi pentru testul nostru. Mașina, cu o caroserie impecabilă, are numai 63.500 de kilometri la bord, iar caietul de service se termină în 2011 la peste 44.000 km. Prima impresie: arată bine. Probabil, o mamă a folosit acest SUV doar pentru a-și duce copiii la clasa de balet sau la lecțiile de vioară. Interiorul luminos este bine întreținut, fără zgârieturi sau pete. Doar perna șoferului este ușor uzată în partea stângă. Toate comenzile funcționează, motorul toarce silențios, iar cutia Tiptronic cu șase trepte schimbă cu blândețea unui psiholog.
Totul e în regulă? Nu, ne-ar fi convenit mai bine un diesel. Exact cum au ales două treimi din clienții acestui model. Cei mai mulți au ales motorul TDI de 3,0 litri. Mașina noastră este una pe benzină cu 280 CP. Motto-ul său: mare și gurmandă. Sub 14 l/100 km e greu să mergi. E de înțeles de ce doar 3% din cumpărători au ales această motorizare. Altceva?
La final, dealerul ne servește ceai, zâmbind întrebător: „E o mașină bună? În principiu, da. Dacă ar fi fost un diesel, mai ales. În plus, acest Audi Q7 are pneuri de iarnă. „Se mai poate umbla la preț? „Aș putea să mai las o mie. Un preț destul de piperat pentru grăsun.
CE NU NE PLACE: KILOGRAMELE AFECTEAZĂ ARTICULAȚIILE
Greutate mare, motor puternic – o combinație care consumă pneurile și frânele. O ușoară bătaie în volan la peste 120 km/h poate fi eliminată prin echilibrarea roților. Și un sfat pentru posesorii de Audi Q7: creșterea presiunii în pneuri la trei atmosfere le prelungește viața. Rechemări: la exemplarele cu hayon acționat electric s-a schimbat amortizorul. În plus, cablajul din compartimentul motorului a trebuit repoziționat, pentru că risca să se topească. La modelele pe benzină, bobinele de inducție se defectează frecvent.
Iată principalele probleme cu care se pot confrunta clineții care optează pentru un Audi Q7
Frâna de parcare
Înfrânată: un recall a fost inițiat din cauza arcului de revenire slăbit. Defecțiune sporadică.
Scaunul șoferului
Perna din spumă se tocește pe partea stângă din cauza intrărilor și ieșirilor repetate din mașină.
Coroziune
Mizeria și umiditatea se acumulează în partea inferioară a portierei. Rezultatul: rugina înflorește.
Articulații
Capetele de bară și pivoții au de suferit din cauza masei mari la urcarea bordurilor din oraș.
Suspensie
În cazul suspensiei hidraulice (în fotografie este cea cu arcuri din oțel), compresorul este veriga slabă.
Evacuare
Atipic: pe mașina noastră de test, gazele ies pe la o îmbinare deteriorată.
Verdict
Audi Q7 la 13.000 de euro, de cumpărat? Nu! Costurile de exploatare și taxele sunt foarte mari. În plus, reviziile costă enorm. Iar șansele să se strice sunt mari. Mai bine cheltui 20.000 de euro sau mai mult și cumperi unul cu garanție de la reprezentanță.