BMW Seria 7 de la 17.000 de euro: Lux pe bani puțini

vezi galeria foto

Noul BMW Seria 7 a intrat în showroom-uri, iar vechea generație se vinde la preț de Golf. Atenție, însă, tentația te poate costa.


Nu vrem să aducem aici în discuție eterna poveste despre controversatul Chris Bangle. Spunem doar atât: cu Seria 7 din generația E65, cu spatele ciudat și centrala iDrive confuză, BMW a riscat enorm și a pierdut mult. Prin urmare, și așteptările de la succesor au fost mari. Acesta a fost lansat în 2008 ca F01 în versiunea cu ampatament scurt și F02 ca versiune L, cu 14 cm mai lungă. Reacțiile clienților au fost mixte, mergând de la calm la dezamăgire. Bavarezii nu au vrut să riște nimic, așa încât numai grila tipică strigă „mia san mia. Este uriașă, ca întotdeauna.


Valabil pentru toate modelele Seriei 7: lungimea de 5,07 metri este o declarație în sine. Vorbim de versiunea scurtă, atenție. Cum e de așteptat, spațiul interior este vast. Chiar și motorizarea de bază, dieselul cu șase cilindri de 245 CP, are un cuplu monumental de 540 Nm. Împreună cu vechea, dar perfect reglata cutie automată cu șase trepte, cumpărătorul primește o mașină perfectă pentru călătorii lungi la clasa business. Suspensia adaptivă, reglabilă din „Driving Experience Control, oferă toate nivelurile de fermitate, iar nivelul de zgomot din habitaclu este impresionant de scăzut.


Grație ecranului uriaș al sistemului de navigație, ochelarii de citit pot rămâne acasă. Experiența de conducere oferită era de neatins pentru o plajă largă de clienți, cel puțin ca mașină nouă, și asta din cauza prețului de achiziție, care pornea de la 70.000 de euro. Ca mașină second-hand, situația se schimbă. Exemplarele timpurii de F01 tentează amatorii de lux ieftin cu prețuri care pornesc de la 20.000 de euro. Și asta cu argumente puternice: cea mai importantă depreciere a trecut deja, iar în acest segment se poate economisi mult mai puțin la întreținere decât în cazul unui model de clasă mică sau compactă.


Cu toate acestea, problemele care pot apărea sunt numeroase. Mașinile din clasa de lux sunt adevărate platforme tehnologice, cu ultimele sisteme la bord. Dacă se defectează ceva, garanția acoperă costurile, dar acest lucru nu este valabil și pe termen lung, la al treilea sau al patrulea proprietar. În plus, producătorii își „leagă clienții de propriile service-uri. Fără actualizări periodice ale software-ului de la bord, nimic nu funcționează. Chiar și o baterie nouă trebuie să fie „memorată printr-o procedură specifică. Și chiar dacă nimic nu se defectează, uzura normală și costurile componentelor sunt suficiente pentru a da palpitații. O altă problemă este designul generației F01: față de predecesorii săi a scandalizat atât de puțin, încât s-a pierdut rapid în marea istorie a BMW.


BMW Seria 7: Pionierul high-tech poate impresiona chiar și la vârsta a treia

Fie că e vorba de tempomat cu Stop & Go, Night Vision sau Surround View, noile sisteme sunt întotdeauna introduse în clasa de lux, iar BMW se găsește adesea în avangardă. E o chestiune de prestigiu pentru producător și una de încredere pentru cumpărătorii de mașini rulate. Da, chiar și în mașina de test, fiecare gadget este perfect funcțional, în ciuda celor 432.000 de kilometri rulați. Dar electronica se strică în timp, nu la rulaj. În câțiva ani, chiar și o Seria 7 exemplară se poate transforma într-o gaură neagră a costurilor.


Climatizare
Condensatorul a avut probleme de calitate, dar BMW a rechemat mașinile și le-a reparat gratuit.

Cutia automată
Dacă smucește, trebuie mers la service. Cu uzura, schimbarea treptelor este afectată.

Suspensia pneumatică
Problemele pot fi diverse, dar probabilitatea e mică. Cu puțin noroc, un update rezolvă situația.

Scurgeri de ulei
Este o problemă tipică la Seria 7. Rapoartele TÜV critică pierderile de ulei la cutie, motor și diferențial.

Direcție activă
A fost vârful tehnologiei în materie de sisteme de direcție. O defecțiune se simte imediat în volan.

Verdict
Clasa de lux la preț de compactă? Cu plăcere. Totuși, e bine să puneți bani deoparte, pentru că întreținerea costă scump. Dacă asta pare prea dificil, poate e mai bine să vă mulțumiți cu un 520d. Acesta nu este cu mult mai rău, iar costurile sunt semnificativ mai mici.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE