BMW X1 este, și pe piața de second-hand, un bestseller. Deranjează, însă, vulnerabilitatea lanțului de distribuție.
Are deja cinci ani, dar nu-i arat~ deloc. SUV-ul compact pe care cei din München se încăpățânează să-l denumească SAV (Sport Activity Vehicle) este încă proaspăt și tineresc. Iar acest șarm place și celor mai în vârstă, mai ales datorită poziției înalte de ședere și accesului blând pentru cei cu probleme de spate.
X1 ar fi trebuit să se dea, astfel, pe rețetă, dacă nu ar fi fost suspensia extrem de dură, un veritabil test de anduranță pentru orice coloană vertebrală. Totuși, aceasta este cea care îi dă acestui BMW acea manevrabilitate legendară, plăcere apreciată cel mai mult la această marcă. Împreună cu vizibilitatea bună și direcția incisivă și precisă, BMW X1 poate fi considerat aproape ca un kart cu poziție de ședere înaltă. Niciun competitor nu este la fel de competent în viraje și nici la fel de sigur la viteze mari ca X1. Ideal pentru cei care parcurg distanțe mari este una dintre motorizările diesel ce oferă cuplu mare și consum redus. În principiu, acesta ar fi motorul diesel de 2,0 litri, cunoscut intern sub denumirea de N47, care motorizează aproape întreaga gamă BMW, de la Seria 1 până la X5. Cu o plajă de puteri de la 116 CP la 218 CP, este de departe cel mai vândut motor BMW al tuturor timpurilor.
Sunetul oarecum aspru al acestuia este compensat de o dezvoltare vivace a puterii și de consumul moderat de combustibil. Totuși, îngrijorător este lanțul de distribuție. În timp, acesta se poate elonga, rupe sau sări. Dezastrul este anunțat de zgomote și vibrații. BMW a recunoscut demult această problemă, pe care a încercat să o rezolve cu discreție. Dar numai dacă programul de întreținere a fost urmat conștiincios. În practica normală a service-urilor, dacă momentul unei revizii a fost depășit cu peste 4.000 de kilometri, orice pretenție este respinsă. Cei care cumpără o mașină second-hand trebuie să cunoască foarte bine istoricul de service al mașinii. Altminteri, X1 este un model onest, chiar dacă nu în întregime lipsit de potențiale deficiențe.
În testul de anduranță Auto Bild, bavarezul a terminat cei 100.000 de kilometri cu o notă generală respectabilă, de 1-. Doar performanțele de frânare pe carosabil ud ar fi putut fi mai bune.
BMW X1 – Calitatea este corectă, dar dacă se strică ceva, cu siguranță va fi scump
BMW X1 este o mașină solidă, dar micul SUV din Bavaria nu este lipsit de slăbiciuni. Reparațiile la o reprezentanță BMW nu sunt ieftine, astfel că acela care cumpără un model second-hand trebuie să fie atent la ce cumpără. Chiar dacă nu sunt dese, problemele pot fi costisitoare. Cea mai probabilă problemă este generată de lanțul de distribuție al motorului diesel N47. Mai puțin comune, dar care nu pot fi excluse: injectoare care pierd motorina și ambreiaje uzate prematur. Un istoric de service ireproșabil este recomandabil.
Injectoare – Cu timpul, încep să aibă scurgeri, semnalate de mirosul de motorină din interior. |nlocuirea acestora este scumpă.
Ambreiaj – Cuplul motor mare determină uzura accelerată a discului de ambreiaj. Scump de înlocuit.
Planșa de bord – Cu timpul, începe să scârțâie. Depistarea punctului nevralgic este dificilă.
Lanț de distribuție la diesel – Amplasat în spatele motorului, necesită demontare pentru a fi înlocuit. De aici și costurile mari.
Lumini spate – Umezeala pătrunde în interior. De cele mai multe ori, problema se rezolvă doar prin înlocuire.
Discuri de frână – Masa relativ mare a mașinii determină uzura accelerată a discurilor de frână.
Verdict:
Problemele cu lanțul de distribuție afectează direct buzunarul. Asta nu ar trebui să se întâmple la un model premium. BMW a recunoscut problema și a răspuns corespunzător. Ok, pentru că X1 are potențial foarte bun și o valoare de revânzare excelentă.