A doua generație a lui BMW X3 nu pare deloc afectată de vârstă. Slăbiciunile sale ca mașină rulată sunt nesemnificative, însă succesul are prețul său.
Primul BMW X3 îți punea nervii la încercare. SUV-ul compact al BMW era considerat o cameră de tortură pe roți după debutul din 2003. Pentru a putea îndeplini așteptările în materie de manevrabilitate și dinamică în condițiile centrului de greutate înalt, trenul de rulare a fost reglat foarte rigid. Mult prea rigid. Odată cu lansarea celei de-a doua generații (F25), bavarezii au demonstrat că pot fi ceva mai prudenți, cu un compromis mai confortabil pentru suspensie.
În locul plasticelor ieftine din interior, de data aceasta au fost folosite materiale mai nobile. Astfel, X3 nu a avut ca rivali doar concurenții de la Audi și Mercedes, ci și direct în cadrul BMW. Clienții anteriori de X5, care și-au dorit ceva mai discret, au apreciat modelul mai mic. De aceea există pe piață multe exemplare de X3 cu o echipare foarte bogată. Modele mai puțin echipate precum cel din fotografiile noastre sunt, pe de altă parte, mult mai rare, dar ieftine.
Mașina de test, un BMW X3 xDrive20d de șase ani vopsită în destul de neobișnuita culoare Vermillon Red Metallic, se află la un dealer de mașini rulate din Hollenstedt (Saxonia Inferioară, Germania) și are un preț destul de rezonabil, de 15.698 de euro. Acesta se datorează nu stării generale a mașinii, ci absenței echipamentelor opționale. În afară de vopseaua specială și de cârligul de remorcare aftermarket, nu există niciun echipament opțional pe acest X3 rar.
Puternicul diesel de 2,0 litri/184 CP este suficient pentru a pune în mișcare SUV-ul bavarez, prin urmare este și cea mai populară motorizare. Dar de cele mai multe ori este cuplat la o cutie automată: cutia cu opt trepte este și astăzi una dintre cele mai bune automate de pe piață. În cazul nostru, cutia manuală cu șase trepte schimbă rapoartele precis, dar în această clasă cu greu găsești pe cineva care să-și dorească așa ceva. La fel, navigația, încălzirea în scaune, tempomatul sau farurile cu xenon sunt aproape obligatorii la un X3. Dacă însă ești dispus la sacrificii și vrei să ții mai mult timp mașina, poți economisi mult.
La controalele TÜV și la revizii, BMW X3 nu pune niciun fel de probleme. Defectarea lanțului de distribuție la diesel sau ruperea arcurilor spate sunt probleme depășite de mult. Numai capetele de bară nu rezistă prea bine în cazul unui stil de conducere sportiv – acestea se uzează de opt ori mai repede decât media clasei, potrivit rapoartelor TÜV. Iar dacă abuzezi de motorizarea diesel pe distanțe scurte, trebuie să te aștepți la filtre de particule colmatate și la ulei diluat. Din când în când mai pică o turbină. Dacă apar smucituri în timpul manevrelor la viteză mică, e posibil să fie de vină cuplajul diferențialului central. {i cam asta e tot.
Desigur, bugetul este și așa grevat de costul mare de achiziție și de asigurări. Dar a doua generație a lui X3 are un nivel ridicat de satisfacție a clienților. Iar proprietarii se bucură și de stabilitatea în timp a valorii de revânzare.
Sistem de navigație
Uneori, indicațiile de direcționare „se agață, un update rezolvă problema. Nu și în cazul furtului: Sistemul Professional este foarte popular printre hoți, numeroase spargeri vizează asta.
Trenul de rulare față
Suferă în cazul unui stil de conducere sportiv. Capetele de bară sunt în mod special afectate. TüV notează că rata de uzură este de opt ori mai mare decât media clasei.
Uzura pneurilor
Masa mare și tracțiunea integrală afectează profilul anvelopelor. Un efect este uzura în „dinți de fierăstrău, recunoscută după zgomotul la rulare mare.
Verdict
Cu al doilea BMW X3, bavarezii a învățat din greșelile generației anterioare și a eliminat toate problemele predecesorului. Amatorii de mașini rulate nu trebuie să se aștepte la un chilipir, dar vor primi un SUV matur cu tehnologie fiabilă și pierderi mici ale valorii de revânzare.
Sinele de pe plafonul exterior curatate de vopsea, plasticul usilor s-a mancat unde pui mana pe el, la ambele portiere(la un prieten aceeasi problema), plasticul la cutia ptr acte acte dezlipit si multe altele. Nu vorbesc de fiabilitate pentru ca am mai putin de 80.000 de km dar in mod sigur viitoarea masina nu va mai fi BMW.