Nu există nicio îndoială: primul BMW X6 a fost un succes și nici ca mașină rulată nu prea are concurență.
Cine are nevoie de un SUVcu acoperișul înclinat și agilitate de mașină sport? Întrebarea asta și-au pus-o mulți atunci când au văzut pentru prima oară BMW X6, la Salonul Auto de la Frankfurt, în 2007. Conceptul e simplu: iei un X5 existent, îi tai spatele practic de break, îl înlocuiești cu un hayon îngust și creezi astfel o nouă categorie de mașini. Nume: SAC – Sport Activity Coupé. Dar nu BMW a fost primul producător care a introdus acest concept de caroserie, ci SsangYong, cu un SUV similar, Actyon. Potrivit producătorului, era vorba de un SUC, Sports Utility Coupé, dar e adevărat că SAC sună mai bine.
Apariția puternic extrovertă a primului X6 a entuziasmat 260.000 de clienți din lumea întreagă. Un motiv suficient pentru ca Mercedes să copieze conceptul, cu GLE Coupé. Nu încape nicio îndoială, X6 este un model de succes. Dar e și o alegere bună pentru cumpărătorii de mașini rulate?
Pentru caracteristici incredibil de agile pentru un SUV, o alegere bună este și motorizarea V8 pe benzină. BMW X6 xDrive50i, cu 407 CP, accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde și se mulțumește cu un consum mai mic de 15 l/100 km (de la 26.000 de euro). Cu un consum în test de 13,3 l/100 km, exclusivistul ActiveHybrid X6 (407 CP, de la 35.000 de euro), produs între 2009 și 2011, nu este deloc un model economic. Cel mai bun compromis pentru utilizarea cotidiană rămâne clar dieselul. Asta e și aprecierea hoților: după Range Rover TDV6, X6 xDrive40d este cea mai furată mașină în Germania.
BMW X6: problemele tehnice au fost eliminate de BMW în cadrul rechemărilor
La modelele X5/X6 cu motor diesel cu șase cilindri produse între mai și noiembrie 2009, sistemul de încălzire al filtrului de combustibil era alimentat permanent. În cel mai rău caz, aceasta putea duce la un incendiu la motor. BMW a rechemat toate mașinile defecte. La X6 produse până în decembrie 2010, pompa de apă auxiliară poate ceda, ceea ce duce la supraîncălzirea turbocompresorului (rezolvată, de asemenea, prin rechemare). Deloc de neglijat sunt costurile de reparație la trenul de rulare. Numai un set de anvelope poate costa peste 2.000 de euro.
Navigație
Sistemul de navigație cu DVD, oferit până în septembrie 2009, este încet și se blochează frecvent. Sistemul cu harddisk care l-a înlocuit funcționează mult mai rapid și este mai fiabil.
Unitățile X5/X6 produse între aprilie și mai 2012 au fost rechemate pentru scurgeri la caseta de direcție. La cumpărare, verificați urmele de fluid hidraulic.
La o astfel de mașină grea și rapidă, uzura discurilor de frână este o problemă uzuală. În iunie 2009, BMW a produs 500 de unități cu discuri de frână defecte (pericol de spargere), dar problema a fost remediată imediat.
Verdict
Bizară la X6 este numai forma. Comportamentul de rulare, calitatea pe termen lung și fiabilitatea sunt foarte convingătoare. Slăbiciunile sunt întâlnite și la alte SUV-uri puternice: uzura pneurilor, a frânelor și a articulațiilor este rapidă, iar reparațiile sunt costisitoare.