Generația actuală a lui Ford Focus este cea mai vândută mașină din lume și una dintre cele mai bune compacte în statisticile TÜV. Cum este, însă, ca mașină la mâna a doua?
Nu, nu VW Golf este în frunte aici. Chiar dacă evaluarea sa în testele comparative i-a asigurat un punctaj superior, la nivel mondial, clasamentul popularității este altul: cu aproximativ 1,1 milioane de unități vândute în 2014 la nivel global, Ford Focus se află mult în fața lui VW Golf, care a avut 720.440 de cumpărători.
Chiar și în rapoartele TÜV, Ford Focus îl depășește pe rivalul din Wolfsburg. În categoria mașinilor de trei ani, VW Golf ocupă un valoros loc 38 (din 129) – dar Focus se clasează pe locul 8. Niciun alt model compact nu a înregistrat o rată a defecțiunilor mai mică.
Cea mai importantă inovație adusă de Ford în segment este motorul de 1,0 litru cu trei cilindri, oferit din martie 2012: primul motor turbo cu trei cilindri din clasa compactă a impresionat cu rafinamentul, apetitul pentru turații și consumul mic de combustibil. Cel puțin în cazul unui stil de conducere economic, motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP poate asigura un consum mediu sub 6,0 l/100 km. În testul de anduranță al Auto Bild însă, cu o proporție semnificativă de mers pe autostradă, Ford Focus a avut nevoie în medie de 8,2 l/100 km. Nota finală după un parcurs de 100.000 km: un 1-, micul motor cu trei cilindri terminând testul fără să dea dovadă de urme semnificative de uzură și fără defecțiuni. Sfat: cei care parcurg distanțe mari ar trebui să opteze pentru motorul diesel eficient și puternic 2.0 TDCi de 140 CP sau 150 CP, în timp ce șoferii care parcurg sub 10.000 km/an se vor descurca mai bine cu motorul pe benzină de 1,0 l/125 CP.
Multe dintre exemplarele de Ford Focus au fost folosite ca mașină de companie. La dealerii de mașini rulate se găsesc multe astfel de mașini predate din leasing, bine întreținute și avantajoase ca preț, ca și exemplarul testat de noi. Acestea pot fi cumpărate la prețuri cu până la 1.000 de euro sub cotațiile din cataloagele Schwacke.
Ford Focus III este modelul compact cu cele mai puține defecțiuni la TÜV
A treia generație a lui Ford Focus (model DYB) a fost lansată în aprilie 2011. În ceea ce privește uzura specifică sau defecțiunile structurale, nu e mare lucru de raportat. În rapoartele TÜV, Focus s-a remarcat în mod deosebit: alături de Audi A3, are cea mai scăzută rată a defecțiunilor. Au existat și defecțiuni de fabricație, dar acestea au fost remediate, de regulă, în cadrul garanției. Ca defecțiune tipică, avem suportul sistemului automat de protecție al portierelor. Acesta este relativ fragil, rupându-se ușor.
Curea de distribuție
Schimbarea la 1.6 TDCi se face la zece ani sau 200.000 km – perfect!
Turbocompresor
Durata de viață a acestuia depinde de efectuarea la timp a schimburilor de ulei și de stilul de conducere. Dacă trebuie înlocuit, costurile sunt ridicate.
Arcuri/Amortizoare
În special la break-urile care au fost folosite frecvent la cărat sau la tractarea unei remorci, trebuie verificată starea de uzură a arcurilor și a amortizoarelor.
Protecția ușilor
Protecția automată a marginii portierelor este ingenioasă, dar, din nefericire, suportul fragil se rupe frecvent.
Puntea față
Focus nu pune probleme de fiabilitate. Petele de rugină de pe suprafața elementelor trenului de rulare nu pun probleme tehnice, ci doar cosmetice.
Verdict
Să găsești slăbiciuni constructive la a treia generație a lui Ford Focus este ca și când ai găsi acul în carul cu fân. Totul este perfect în statisticile TÜV, iar nota 1- în testul de anduranță spune multe. Cea mai bună valoare o oferă exemplarele returnate din leasing.