Prima generație Kuga, construită până la sfârșitul lui 2012, se dovedește o ofertă foarte bună pe piața de second-hand. Pe lângă linia modernă de SUV, Kuga dovedește și valori clasice solide.
Rareori găsești o mașină care să se vândă mai bine decât un SUV compact cu un motor diesel economic. Ford a realizat acest lucru destul de târziu: în iunie 2008, Kuga ajungea pe piață la un an distanță după concurentul VW Tiguan. Prima generație Kuga, construită până la sfârșitul lui 2012, nu s-a bucurat de un foarte mare succes, dar asta nu înseamnă că proprietarii și auditorii TÜV nu au fost satisfăcuți de fiabilitatea micului cățărător de la Ford. În testul de anduranță de 100.000 km de la Auto Bild ALLRAD, Ford Kuga 2.0 TDCi s-a comportat ireproșabil, dacă nu punem la socoteală rulmenții de pe puntea spate, afectați de trecerea prin apă.
Pe lângă aceste rezultate, Kuga impresionează prin abilitățile excelente în viața de zi cu zi. Dimensiunile exterioare sunt bine adaptate la traficul urban, iar dieselul de 2,0 litri rezultat din cooperarea cu Peugeot (în versiuni de 136 CP/140 CP/163 CP) funcționează foarte rafinat, trage viguros și se mulțumește cu un consum de numai șapte litri, chiar și atunci când este acompaniat de transmisia integrală, pe atunci opțională (standard pe 2.0 TDCi 163 CP). Standard a dispus întotdeauna de o cutie de viteze manuală și de filtru de particule. Din februarie 2010, Ford a introdus pe diesel și o cutie cu dublu ambreiaj și șase rapoarte. Mult mai puțin răspândit decât dieselul a fost unicul motor pe benzină. Puternicul motor de 2,5 litri de 200 CP cu cinci cilindri de la Volvo sună feroce și oferă multă forță de tracțiune, dar și consumă în jur de 12 litri de benzină. Sfatul auto bild: motorul 2.0 TDCi cu 136 CP sau 140 CP, tracțiune integrală și cutie de viteze manuală este combinația ideală de performanțe bune, consum moderat, tracțiune optimă și costuri de exploatare scăzute.
Un Kuga 2.0 TDCi cu un rulaj sub 100.000 km și carte de service cu reviziile la zi poate fi găsit de pe la 13.000 de euro, doar cele cu rulaj foarte mare și motorizările pe benzină sunt mai ieftine. Modelul testat 2.0 TDCi, din 2008, provine de la o reprezentanță Renault din Hamburg, are 104.100 km la bord, iar caietul de service este ștampilat sârguincios. Singurul său defect: discurile de frână pe cele două punți sunt aproape de limita de uzură. Dealerul promite să le schimbe, adăugând în plus o ștampilă TüV la zi și o garanție de mașină rulată. Pentru 12.990 de euro este o afacere foarte bună.
Ford Kuga: În rapoartele TÜV, la categoria 5 ani, stă mai bine decât Porsche Cayenne
Doar 7,8% dintre mașinile Ford Kuga de cinci ani au fost depistate cu defecțiuni tehnice la rapoartele TüV – numai Toyota Prius a înregistrat o rată de defecțiuni mai mică. Locul secund pentru Kuga în categoria de cinci ani e un succes. Defecțiunile tipice ale SUV-urilor, cum ar fi articulațiile suspensiei și ale direcției uzate, îi sunt complet străine. Criticile sunt în principal legate de descărcarea bateriei și de calitatea fabricației (preșuri desprinse, zgomote la îmbinări). Petele de rugină apar pe sub caroserie în urma zăpezilor, dar sunt în limite acceptabile.
Ford Kuga: Ce nu ne-a plăcut
Baterie
Anumite echipamente nu se deconectează de la curent, determinând descărcarea bateriei.
Calitatea fabricației
În interior, anumite detalii trădează o calitate de fabricație deficitară. Printre acestea, zgomote de la protecția portbagajului.
Becuri la faza scurtă
Vârfuri de tensiune în instalația electrică determină arderea becurilor de la faza scurtă. Un update de software rezolvă problema.
Rugină la trenul de rulare
Planetare, arcuri și articulații – toate capătă pete de rugină prematur. Nu e arătos, dar e tehnic acceptabil.
Senzor volumetric de aer
Se defectează, ocazional, la motorizările diesel. Un senzor defect determină, printre altele, o funcționare zgomotoasă a motorului. Aftermarket, costă 310 lei.
Rulmenți
În testul de anduranță auto bild, după o trecere prin apă, rulmenții roților s-au gripat, manifestându-se zgomotos. Un set de rulmenți pentru cele două punți costă aftermarket de la 1.500 de lei, fără manoperă.
Verdict
Cei care sunt interesați de un SUV compact șic și nu sunt dispuși să cheltuiască mai mult de 15.000 de euro, vor fi bine serviți de un Kuga 2.0 TDCi rulat. Tehnologia este fiabilă și sigură, iar prețurile sunt mai mici decât în cazul liderului segmentului, VW Tiguan.
gD2LzA http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
LILf9F http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com