În ciuda revoluției suv-urilor, break-urile compacte rămân populare pentru companii și familiști, mai ales dacă au motorizări diesel. Pentru cumpărătorii privați poate fi avantajoasă achiziționarea unei mașini returnate la sfârșitul perioadei de leasing. În primii trei ani, o mașină pierde cam jumătate din valoarea de nouă – un potențial chilipir.
În testul comparativ de mașini rulate al AUTO BILD aliniem la start Ford Focus III Turnier, Opel Astra J Sports Tourer și VW Golf VI Variant, fiecare cu motorizările diesel de bază și cele mai ieftine echipări. Mașinile au 4-5 ani vechime și aproximativ 100.000 km la bord, istoric de service la zi și o stare tehnică perfectă.
Câștigătorul testului nu va fi decis doar după criteriile obișnuite ale testelor Auto Bild rezervate mașinilor noi. Pentru cei care cumpără mașini rulate, costurile scăzute sunt cruciale, chiar și după achiziție. Astfel, la calcularea rezultatelor finale, am ținut cont de clasarea în topul Auto Bild TüV Report 2015 și de numărul de probleme tehnice raportate de cititorii revistei. În final, am fost chiar surprinși de rezultatele foarte clare ale testului. Citiți în continuare.
- 3. Volkswagen Golf: cu timpul, apar și problemele
De ani buni, VW Golf se află în topul înmatriculărilor, dar și pe primele poziții ale testelor comparative din revistele de specialitate. Cum se face că aici, ca mașină rulată, Golf se clasează abia pe a treia poziție?
Motivul principal: în clasamentul TüV, Golf VI s-a clasat pe poziția 38 (din 129) la categoria de trei ani, Focus III a fost pe poziția a opta, iar Astra J, pe locul 25. Al doilea motiv: 594 de cititori au raportat probleme cu Golful lor VI. În cazul lui Astra J, numărul reclamațiilor a fost de 43, iar în cazul lui Focus III – numai 10 cititori s-au plâns.
Probleme frecvente:
DSG: Ambreiaj uzat și zgomot la cutia cu șapte trepte, probleme de schimbare a treptelor la cutia cu cinci trepte (5/2009-7/2009, software update)
Conducte de înaltă presiune La 2.0 TDI, între 10/2008 și 11/2010, din cauza vibrațiilor apar fisuri la conductele de înaltă presiune.
Asta nu ne-a placut
Golf VI Variant a fost produs între mai 2009 și aprilie 2013. Cele mai multe probleme au legătură cu motoarele, în special 1.2 TSI și 1.4 TSI. Lanțul de distribuție și întinzătorul acestuia au avut defecțiuni de fabricație, rezultatul cel mai probabil fiind distrugerea motorului. După pornirile la rece se aud zgomote și se observă o scădere a performanțelor, cu aprinderea martorului de avertizare al motorului. Cele mai multe probleme la TüV sunt scurgeri de ulei, etrieri spate blocați și bucșe uzate pe puntea spate. Problemele tipice la diesel, cum au fost conductele de înaltă presiune cu scurgeri (2.0 TDI) sau unități de control defecte (1.6 TDI), au fost rezolvate prin campanii de service.
- 2. Opel Astra: probă de fiabilitate
Numai 43 de reclama}ii de la cititorii AUTO BILD, un merituos loc 25 în Auto Bild TüV Report și nota 2+ în testul de anduranță AUTO BILD de peste 100.000 km (Astra 1.7 CDTI) – Astra J face cinste sloganului istoric al mărcii privind fiabilitatea.
Totuși, spațiul interior este dezamăgitor de mic dacă ne raportăm la lungimea exterioară de 4,70 metri. Totuși, Astra compensează la alte capitole: are cel mai mare portbagaj și cel mai mic consum, cu exact 5 l/100 km. De asemenea, favorabil pentru utilizator: protecția anticorozivă foarte bună.
Probleme frecvente:
Cutie de viteze: dacă apar probleme la cuplarea primei trepte sau a celei de mers înapoi, se poate rezolva cu un reglaj al timoneriei.
Baterie: se poate descărca din cauza unei erori de software în modulul electronic de comandă.
- 1. Ford Focus: acest Ford se ține de cuvânt
Aproape 1,1 milioane de exemplare de Ford Focus au fost comercializate la nivel mondial în 2014 – mai multe decât orice altă mașină. Din punctul de vedere al controalelor TüV, Focus III este un pont: la categoria de până în trei ani este, alături de Audi A3, cea mai bună mașină compactă. Mai mult, doar 10 cititori au avut ceva de reproșat lui Focus III. La Golf, au fost 594!
În aceste condiții, nici nu e de mirare că Ford Focus s-a descurcat excelent în testul de anduranță Auto Bild. La capătul celor 100.000 km, Focus a obținut o merituoasă notă 1-.
Probleme frecvente:
Protecția ușilor: sistemul automat de protecție al portierelor este minunat – din păcate, este și foarte fragil.
Cutie de viteze: Unii șoferi de Focus III s-au plâns de probleme la cuplarea treptelor inferioare de viteză. Acestea sunt, însă, cazuri izolate.
Asta nu ne-a plăcut
A treia generație a lui Ford Focus (model DYB) a intrat pe piață în aprilie 2011. Nu prea avem ce nota în ceea ce privește defecți- unile tipice sau problemele structurale. Unii cititori s-au plâns de probleme de finisare, dar care au fost rezolvate în perioada de garanție. Acestea includ lufturi inegale între planșa de bord și montantul față, panouri de uși care scârțâie în zona montantului central, ornamente montate greșit, chedere desprinse, timoneria cutiei de viteze care agață în primele trepte, volane cojite și vopsea mătuită. Rugina de suprafață la prinderile articulațiilor este doar o problemă cosmetică. Defecțiune tipică: ruperea protecției din plastic la deschiderea ușilor.
Verdict:
Câștigătorul de carieră Golf, pe ultimul loc: e oare posibil? Da, pentru că notarea pentru mașini rulate include nu numai caracteristicile de rulare, la care Golf VI strălucește. În special reclamațiile de la cititori nu dau bine pentru VW. La Ford și Opel, numărul acestora este cu un ordin de mărime mai mic. Ambele modele s-au descurcat și la controalele TüV mai bine decât VW. În plus, Opel oferă cel mai mare portbagaj. Din cauza deprecierii mai rapide, dar și a prețurilor mai mici, modelele Astra și Focus sunt mai ieftine decât un Golf similar.