Acum, Daniel Craig distruge, ca 007, cele mai scumpe mașini din lume, dar totul a început modest – într-un Ford Mondeo.
La o parte, Aston Martin! La debutul său ca agent dublu-zero, Daniel Craig a primit un Ford Mondeo pentru a-l distruge. A treia generație al reușitului model de clasă medie rula foarte hot – o plasare de produs perfectă. La fel de marcante ca și cariera sa cinematografică erau și dimensiunile, care depășeau barierele clasei. Cu o lungime de 4,80 metri și 1,90 metri lățime, acesta bătea la porțile clasei mari.
Nu însă și în ceea ce privește durabilitatea. Un 2.0 TDCi Turnier a parcurs testul de anduranță de peste 100.000 km al Auto Bild în 2009, dar nu a reușit să obțină decât 3 ca notă finală. Prea multe lucruri mărunte au dezechilibrat balanța. Scaunele care vibrau, navigația care dădea erori și răspunsul slab la apăsarea pedalei de accelerație au fost doar câteva dintre punctele pierdute. Chiar și apariția timpurie a ruginii pe marginile portierelor era un motiv să-ți pierzi încrederea. În plus, mocheta din portbagaj se deteriora într-un timp foarte scurt, chiar dacă aceasta a fost considerată o problemă cosmetică, nu una funcțională. Concluzia la finalul testului de anduranță: „în esență, bine pregătit pentru duel, dar neglijent în detalii.
Este o imagine pe care și raportul actual al TÜV o marchează corespunzător. Modelul mare al producătorului din Köln se clasează pe locul 124 din 132 în clasamentul fiabilității pentru mașinile de 2-3 ani vechime. Cele mai frecvente critici sunt: jocul în direcție, capete de bară uzate și defecțiuni la articulații. Probleme care arată că Ford nu reușește să țină sub control calitatea, după cum o dovedește și mașina din fotografiile noastre, un 2.2 TDCi de 200 CP, cu 120.000 km la bord. Și aici au apărut primele semne ale pierderilor de ulei, jocul în direcție, deocamdată în fază incipientă, și galeria de evacuare deja foarte ruginită.
În spatele volanului însă, se simte plăcut. Cutia automată cu șase trepte se armonizează bine cu puternica motorizare diesel, iar interiorul spațios te invită să-i ții companie lui Miss Moneypenny. Trebuie să fi fost o bună mașină de companie pentru agentul 007.
Ford Mondeo: Multe tălpi, puțină îngrijire
Ford Mondeo este folosit fie ca mașină de companie condusă cu pedala la podea, fie ca mașină de familie, rulată pe distanțe scurte. Numărul de proprietari care își întrețin corect mașina este deosebit de redus. Cel mai căutat este break-ul Turnier. Versiunea hatchback este rară, dar este o alternativă interesantă. Loviturile de pietre în partea din față relevă un comportament la volan agresiv. Recomandare: modele private, bine întreținute, începând cu anul de model 2010, cu istoric complet de service și kilometri puțini.
Filtru de particule
Atenție la rularea pe distanțe scurte la diesel. Filtrul de particule se distruge prea repede în acest caz.
Scaunele se uzează rapid, încep să aibă joc, iar tapițeria se cojește.
Mocheta
Mocheta din portbagaj este de slabă calitate și se uzează neobișnuit de rapid.
Joc în direcție
Caseta de direcție suferă din cauza masei mari. Una aftermarket costă 2.300 de lei.
La primele serii, rugina apare timpuriu. Mașinile de după 2010 nu sunt afectate.
La 2.2 TDCi are două tobe finale: șic, dar scump. Preț pentru ambele: de la 4.000 de lei.
Verdict
Pentru o strălucire de durată, lui Mondeo îi lipsește finisajul. În traficul cotidian însă, este un partener onest și de încredere. E adevărat, odată cu înaintarea în vârstă, sunt necesare ceva mai multă atenție și îngrijire, dar Mondeo oferă multă mașină pentru banii săi.